is er spraken van censuur in nederland of is dat alleen in china?

kan china ons wel vinden op google?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (4)

In China is Google verboden.
Maar via andere browsers zouden ze Nederland wel kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Nederland is er een "Beperkte censuur" zo is b.v. de website van The Pirate Bay geblokkeerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel sterker nog.... er is sprake van censuur in praktisch elk land. Hier vind je er wat info over.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Internetcensuur#Landen_die_internetcensuur_toepassen

Ook als je denkt dat er in een bepaald land géén censuur zou zijn, dan nog is niet alle informatie voor de gewone man beschikbaar. En is de vrijheid van meningsuiting toch beperkt.

Hier vind je ook nog info over een organisatie genaamd RWB oftewel Reporters Without Borders. Het is een internationale niet-gouvernementele organisatie die onderzoek doet naar persvrijheid, en deze wil bevorderen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Verslaggevers_Zonder_Grenzen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
censuur... Dat kun je wel zeggen ja.

Vrijheid van meningsuiting gaat zo ver als de overheid je toelaat.

Ga je te ver, ben je terrorist.
Spreek je te hard, ben je gek.
Hou je je ervan afzijdig, ben je zonderling
Heb je een mening die niet overeenkomt met maatschappelijk belang...... Kijk maar uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
over welk land heb je het china of nederland want daar gaat de vraag over.