kost het mijn grijze pas als ik wordt opgepakt met illegaal vuurwerk?

oud en nieuw staat alweer voor de deur, en je kan nu natuurlijk weer vuurwerk krijgen!
helaas is dat vuurwerk illegaal in Nederland..
hier praat ik over:
-nitraten
-vlinders
-moedervlinders
-cobra's
-etc

natuurlijk wil ik dit jaar weer vuurwerk,
maar aangezien ik nu ook beveiliging doe
en ik verklaring van goed gedrag moet hebben.
en een grijze pas voor stage!

Mijn vraag is nu, wat nou als ik wordt opgepakt met deze vuurwerk, kost het ook mijn VGD, en grijze pas.
Of is dit andere strafrecht, en maakt dat niet veel uit..
Want natuurlijk wil ik wel weer knallen dit jaar..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Goed voorbeeld om dit te doen terwijl we de jeugd van tegenwoordig moeten leren geen vuurwerk bommen te maken met sterretjes & rotjes.

Net zo goed vuurwerk kan je ook gewoon na 28 december kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In je vraag zit het antwoord. Waarschijnlijk is het ander strafrecht, dus dat kun je aanvoeren als je al gepakt zou zijn. Maar de rechter pakt je waar het pijn doet, dus .....

Maar misschien kost het je niet je pas en je VGD, maar het kost wel je baan. De werkgever zal waarschijnlijk niet zo blij zijn dat je risico's neemt door dat je prive zaken doet die in nederland illegaal zijn.

Je hebt voor gekozen om de beveiliging in te gaan en dan dien je ook buiten je werk brave hendrik te zijn.

Vragen stellen en risico's over wegen, dat hoort bij het vak van beveiliging.

Misschien dat je werkgever of opleider aan professioneel legaal vuurwerk kan komen, dan heb je het veel beter spul.