Een droom is een diepe-slaap-facilitator... Zonder dromen kunnen mensen niet slapen... Ik droom bijna nooit omdat ik geen wensen of frustraties heb en als ik droom doe ik dat lucide... Lucide dromen is leuk in die zin dat ik zelf BEWUST bepaal wat ik droom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi Xinix, lucide dromen. wauw. hoe kreeg je dat voor elkaar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kun jij weten hoe dat WAUW is? Ik zeg je dat het geen pretje is om dat te moeten doormaken... Dat krijg je namelijk niet voor niets... Je moet bereid zijn ervoor te sterven, wist je dat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
elke slaap schijnt een stukje sterven te zijn.
wauw: omdat het me wauw lijkt daar bewust voor te kunnen kiezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik koos er niet voor: Ik vroeg: Mag deze beker aan mij voorbijgaan?...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je zegt: Lucide dromen is leuk in die zin dat ik zelf BEWUST bepaal wat ik droom…
is toch een bewuste keus, of niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, dat is ook zo, maar het lucide dromen an sich werd me onbewust op het bordje gegooid, dat wil ik zeggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
okay, gelukkig dan dat je wel een beetje zelf in de hand hebt wat je droomt. wat ik droom heb ik niet echt in de hand, kan alleen maar bepalen hoe ik ermee omga, wat ik ermee doe.
trouwens: prettige jaarwisseling!

Andere antwoorden (7)

http://www.robertvanderwolk.nl/de-oorsprong-en-het-belang-van-dromen/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je dag invloeden verwerken en de harde schijf schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwerken ,verlangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ergens van bewust te laten maken van iets dat je nog niet bewust weet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dromen zou je kunnen zien als een soort brief aan jezelf.
hoe je deze interpreteert, leest, is aan jou. er zijn bevolkingsgroepen die elkaar hun dromen vertellen en zodoende achter de betekenis ervan komen.
een droom is ook restverwerking van je dagbewustzijn, de dingen die je overdag beleeft. door je dromen meteen na het wakkerworden op te schrijven kun je een eventuele samenhang ontdekken tussen wat je 'in het echt beleeft', en in je droom.
een droom kan ook voorspellend zijn.
hecht geen enorme waarde aan wat je droomt, probeer een droom gewoon te zien als een stukje post, een brief aan jezelf. het hoeft allemaal niet waar te zijn.
maar ook niet persé bedrog.
zie een droom misschien maar gewoon als een onderdeel van je leven. in je leven heb je 1000-den mogelijkheden, zo ook met dromen.
hopelijk kun je hier wat mee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hersens moeten alles wat er is gebeurt verwerken en weer ordenen zeg maar.

Vooral bij heftige dingen die er zijn gebeurd, of bij hoge spanningen is dat van groot belang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verwerking van je hersenen. Wat jij allemaal beleefd.