Waarom duurt die zomervakantie maar liefst 6 lange weken en is de kerstvakantie dan zo kort? Waarom niet 5 om 3 weken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Omdat de meeste mensen graag met mooi en warm weer op vakantie gaan, en daar heb je in de zomer iets meer kans op! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is volgens mij nog een oud gebruik, omdat vroeger, vooral in de dorpen, de kinderen mee moesten helpen om de oogst binnen te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het in de zomer normalerwijze toch wat aangenamer weer is om buiten te vertoeven dan in de winter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke school moet zijn aantal uren bereiken binnen een jaar. Dat is een eis omdat kinderen verplicht zijn om naar school te gaan. Zeg zelf nou eerlijk; heb je het liefste dat die 6 weken gesplitst worden in 4 x 2 weken over heel het jaar en dan weer leren. Dan heb je toch liever 1 keer een hele lange vakantie even rust. Want als de grote vakantie ook nog eens verdeeld word tijdens het school jaar is de kans groot dat leerlingen inzakken. Na het school jaar een lange vakantie om uit te rusten en het volgend school jaar uitgerust te beginnen heeft ook geen invloed op je leerwerk. Want je bent klaar.