Bestaan er oorlog-robots?

Hallo,

ik vroeg mij af of er anno 2012 robots bestaan die commando's kunnen vervangen wanneer ze moeten jagen op boosdoeners?

Indien niet, zijn sommige landen hieraan bezig? Is dit ooit ter sprake gebracht?

P.S.: ik stel de vraag puur uit nieuwsgierigheid zonder enige bijbedoelingen...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Op dit moment zijn er wel "drones" hoewel de meeste afstand bestuurt zijn kunnen sommigen wel zelfstandig een voorgeplande route volgen.
Echter is de mooie bolvorm in anno 2012 niet zoals in het echt.
De meest bekende is de Predator UAV die op groote afstand bestuurt wordt.
Japan heeft onlangs productie gestart naar battle robot suits gelijkwaardig aan de oude tekenfilms. De technologie is er, maar wordt niet grootschalig toegepast.

In kort: Ja...soort van.