Is het mogelijk om je eigen land te stichten en hoe?

Ik maak een klein projectje om dingen te onderzoeken naar haalbaarheid etc. Dit leek mij een leuk onderwerp, is het mogelijk, hoe kun je dit waarmaken, kun je zomaar zand uit de zee halen en ergens neer storten, wordt je geholpen, staat er ergens hoe het moet, hoe wordt je erkend, kun je het zand zomaar in de zee storten want de zee is voorzover ik weet van niemand, Kun je ook je eigen zandstort boot kopen en het zelf met je personeel storten dit zijn een aantal vraagjes, ( even voor alle duidelijk ik ga geen land stichten ik doe alleen een onderzoek )

Toegevoegd na 5 minuten:
en heb je dan tevens het recht om producten uit het buitenland te bestellen zoals voertuigen, wapens, matriaal etc

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het antwoord is Nee. Van al het land op aarde, en ook van de zeeen en oceanen, is al vastgelegd waar het bij hoort of dat het nergens bij hoort. Als het nergens bij hoort (dat geldt voor de internationale wateren), mag je het ook niet claimen of er een land op stichten.

Je mag natuurlijk wel zelf een land verzinnen: http://www.geofictie.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
duidelijk, ik heb op vele officiele instanties gelezen dat dit mogelijk is en mag wanneer het geen last geeft aan een land, dus jouw antwoord betwijfel ik
Als jij een stuk land kunt overwinnen in deze tijd door duizenden volgelingen en soldaten voor elkaar te krijgen en je land te kunnen blijven verdedigen dan wel ja.
Nou niet een land maar dan zou je een natie bouwen ja.

Dit is in realiteit niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarschijnlijk heeft u mijn tekst niet goed gelezen... ik heb aangegeven dat ik dit niet zelf wil.. en tevens heb ik ook niet gezegd een land te overwinnen...