als je een huis wilt huren bij een makelaar mogen hun dan een bkr check doen? vrije sector

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Antwoorden (3)

Ja dat mag zul willen namelijk weten of je in staat bent de huur maandelijks te betalen.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt er aan. Wie mogen mijn gegevens opvragen?
Jijzelf. En de organisaties die bij het BKR zijn aangesloten.
ronron1212
11 jaar geleden
Om dit te controleren hebben ze contacten met deurwaarderskantoren en incassobedrijven die hiervoor aansluiting hebben.
Niet zonder toestemming maar dan kunne het huis ook niet huren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk zou de makelaar dat kunnen doen.
Als hij is aangesloten bij de BKR.

Grote verhuurders zullen daar wel bij aangesloten zijn.
En of je dan kan huren, dat ligt aan je BKR Codering.
Als blijkt dat jij een codering hebt die aangeeft dat je een grote schuld hebt, dan hoef de verhuurder niet aan jou te verhuren.
Want hoe weet hij dan dat ie zijn centen krijgt?

Meeste verhuurders zijn niet aangesloten bij het BKR. Dit zijn bijna altijd kredietverstrekkers. Het is dus ook goed mogelijk dat de verhuurder uw BKR Codering niet eens kan checken ook niet bij een zwaardere BKR Codering A2.

Huren met BKR is dus goed mogelijk, maar (afhankelijk van codering) wel lastig aangezien u in de schulden zit en waarschijnlijk weinig geld heeft. Vaak moet u een aanbetaling doen voor 6 maanden als u een huis wilt huren met BKR.
Dat is het belangrijkste: kun je het betalen?

http://www.mistermoney.nl/alles-over-het-bureau-krediet-registratie.html