Hoeveel kost een crematie zonder alle extras?

Ik zou graag willen weten hoeveel het ongeveer kost om gecremeerd te worden, dit dan op de eenvoudigste manier, d.w.z. zonder een dure kist, zonder aankondigingskaarten die gestuurd hoeven te worden, zonder bloemen, en zonder een gelegenheid voor familie en vrienden om afscheid te komen nemen.

Dus puur alleen een kist en in de oven.

Waar moet ik dan op ongeveer op rekenen?

Ik ben u verzekerd voor ongeveer €6500, maar ik neem aan dat dit teveel is.

P.S. Kun je eigenlijk ook anoniem gecremeerd worden zodat niemand behalve de gemeente hier weet van heeft.

Bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Compact Basis via internet 1200 euro direct betalen, er kan niet met de verzekering worden betaald

Verzekering :
• als sommenverzekering dan uitkering door nabestaanden vragen en geld over,
• als natura verzekering dan melden door nabestaanden, lager uitkering maar nog wel geld over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

rond de 1800 euro, een heel eenvoudig pakket

Toegevoegd na 2 minuten:
daar komen nog crematiekosten bij zie ik bij nader inzien, rond de 800 euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onlangs heb ik zo'n crematie meegemaakt en 1800 euro klopt, inclusief de crematiekosten.
van mij dus een +
Je geeft aan verzekerd te zijn voor 6500. Is het de bedoeling om hiervan geld over te houden door een goedkope crematie te doen? Zó ja dan wel opletten waar je verzekerd bent. Bijv. Monuta levert dan zogenaamd wel diensten en produkten ter waarde van dat bedrag maar zal nooit geld uitkeren wat over is. Als het een verzekering welke geld uit keert bij overlijden dan kan dat wel. Kosten voor crematie verschillen per lokatie dus "shoppen" kan lonen als het zó goedkoop mogelijk moet. Misschien de vraag niet helemaal beantwoord naar wat je vroeg , maar ik hoop dat je er toch wat aan hebt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
cremeren zal nu ongeveer 5.000 tot 6.000 euro kosten.

als je niet verzekerd bent of onbekend en overlijdt, dan neemt de gemeente de taak over van de familie en zorgt ervoor dat de overledene begraven wordt.
of de gemeente i.p.v. begraven ook zal cremeren, dat denk ik niet, want dat is duurder.
je vraag is of dat ook anoniem gebeurt, dat weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zal rond 450 euro kosten. Je moet het dan wel allemaal zelf doen.

Het programma Rambam zocht dat uit in januari 2012. Als je de kist zelf maakt van materiaal van de bouwmarkt voor een paar tientjes, dan kan je het lichaam en de kist afleveren aan het hek van het crematorium voor 400 euro. Dat kan dus véél goedkoper, maar de meeste mensen hebben geen zin om zoiets zelf te regelen als een naaste overlijdt en laten zich dus een oor aannaaien.

Kijk de aflevering bij mijn bron.

Toegevoegd na 1 minuut:
Anoniem cremeren kan feitelijk niet; de mensen van het crematorium hebben de papieren nodig en weten dus wie de overledene is en natuurlijk degene die de kist aflevert.