Waarom geven ledlampen voor 230V zo weinig licht?

Deze lampen zijn vaak kostbaar en geven soms zo weinig licht dat je moet kijken of ze het wel doen.
Zo wordt het toch geen succes?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Je moet ook niet de 4-voor-1-euro-pak bij de kassa van de Aldi meenemen.

Ik heb tijdens een stage met LED verlichting gewerkt en, geloof me, er komt van de goeie een enorm bak licht vanaf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja als je een gewone lamp moet aandoen om te zien of je LED-lamp brandt, dan wordt het geen succes, dat klopt...

Toegevoegd na 1 minuut:
Er zijn ook goede 230 volt LED lampen hoor... Wel een tikje duurder, maar ze zijn er wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals in alles heb je ook in LED-lampen kwaliteits verschillen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit ligt er maar net aan waar je zo koopt.
De ontwikkelingen gaan zo snel, dat je goed moet opletten dat het geen oud model is.

Ik heb hier 4 warmwitte spotjes van 2,5 watt / stuk.
En die schijnen even fel als halogeen spotjes van 15 watt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pas een nieuwe kersboomverlichting gekocht, moet nog even wennen dat het zoveel licht geeft.
Wel duur, maar 40.000 branduren!
Heb ook een 1 watt ledlamp gekocht, puur voor noodverlichting, ja, die geeft weinig licht.
De nieuwe generatie ledverlichting is geweldig geworden ook wat kleur betreft, wel zouden er veel goedkope en slechte ledlampen uit China op in de markt zijn.