Wat voor maatregelen worden in noordelijke streken genomen om begrafenissen mogelijk te maken?

In zeer koude streken is de grond bevroren en ligt er vaak een dik pak sneeuw. Het lijkt me lastig om onder zulke omstandigheden graven te maken en bij begrafenissen ruimte voor de omstanders te creëren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit gaat over het plaatsje Oymyakon, het aller koudste permanent bewoonde dorp gelegen in Noordoost Syberië:

Bizarre taferelen spelen zich af tijdens een begrafenis. Om een gat in de grond te kunnen maken, wordt de bodem opgewarmd met een groot vuur. Vervolgens is een groep mannen enkele dagen bezig om het graf te delven. Ze werken elk niet langer dan een kwartier, om dan te worden afgelost.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb in de gebieden van de Inuit gezien dat de doden gewoon op de grond werden gelegd en met een grote stapel stenen werden bedekt.
In Scandinavië zal het met de permafrost wel meevallen, dus daar kan gegraven worden. Cremeren kan natuurlijk ook.