wat zijn de nadelen van het niet in kunnen schrijven op een adres?

Ik ben al een tijd op zoek naar een woonruimte in Amsterdam. ik heb altijd gezocht naar woningen/kamers waar ik mij in kan schrijven op het adres, zodat ik bijvoorbeeld mijn studiefinanciering kan ontvangen. Ik studeer in juli af, dus zal geen studiefinanciering meer ontvangen.
Omdat ik zo weinig aanbod krijg voor nieuwe woonruimte, vraag ik mij af wat de nadelen zijn van het niet kunnen inschrijven op een adres.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

Een groot nadeel is dat je geen post kan ontvangen op het adres waar je niet staat ingeschreven. Ook als iemand naar je op zoek is en vrijwel niets van je weet, kan je moeilijk vinden. Alle zaken mbt je adres, gaan dus via het adres waar je ingeschreven staat. Gelukkig hebben we daar tegenwoordig internet voor en kun je veel zaken op internet regelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is er dan fout aan? Je zegt zelf dat je geen post kan ontvangen van belangrijke zaken. Dat een ouder je kan sturen in logisch, ze weten immers waar je woont en zullen eerder bellen dan een brief sturen.
Je bent verplicht om je in te schrijven bij de gemeente waar je woont anders ben je een spookburger.
Je hebt dan eigenlijk geen rechten. Je kan je paspoort . rijbewijs niet laten aanvragen of verlengen, kom je niet in aanmerking voor zorg- en huursubsidies enz.. Het kan zijn dat je gemeentebelasting e.d. moet betalen.. maar ja dat hoort iedere burger gewoon te doen.
Uiteindelijk heb jij jezelf er alleen maar mee als jij je niet kan inschrijven bij de gemeente. Ga dus niet ergens iets huren waarvan de verhuurder niet wilt dat jij je gemeentelijk inschrijft. Dat is sowieso niet pluis. Die verhuurder kan je er dan ook elk moment uitgooien want je hebt geen rechten aangezien je niet staat ingeschreven bij de gemeente.

Je bent dus rechtenloos als jij een spookburger bent!
Niet doen dus!!!

Succes!