Is het relevant dat een relatietherapeut vraagt na je woonsituatie (huur of koophuis)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Afhankelijk van jullie situatie kan dit relevant zijn.
ALs er bijvoorbeeld een scheiding op handen is, is het van belang te weten hoe de financien er voor staan (en eventuele spanningen die dit met zich mee kan brengen), en de zaken zijn nogal anders geregeld bij het kopen/ huren van een huis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan zeker relevant zijn dat een relatietherapeut zich op de hoogte stelt van jullie woonsituatie. Want financiële problemen kunnen deel uitmaken van de relatieproblemen die er blijkbaar zijn. Het zou kunnen dat het weer beter gaat boteren tussen de partners als ze geen zorgen hoeven hebben over de woonlasten.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan ook iets zeggen over de 'machtsverdeling' binnen een relatie, bijv. zij is ingetrokken bij hem in 'zijn' koophuis...(wordt gedoogd? hij bepaalt alles over het huis?)
Nee, dit is niet relevant voor de therapie. Het is relevant voor de therapeut om een inschatting te kunnen maken (door verder te vragen) over de verhoudingen in de relatie en om te kunnen beoordelen of er een materiële oorsprong aan de hulpvraag ligt.