Mijn 10 jarigedochter wordt bedreigd door een jongen uit haar klas. Hij wil haar vastmaken en vervolgens met een mes in haar hart steken. Wat te doen?

De juf heeft alles gehoord en hem erop aangesproken. Dat is alles wat ik weet want er wordt geen feedback gegeven. Wel heb ik gevraagd of zei misschien zelf de veroorzaker van is, maar nee het is een erg lief en behulpzaam meisje volgens de juf.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Bespreek dit met de ouders van de klasgenoot. Misschien kunnen jullie er samen uitkomen. Aanspreken op gedrag maakt nogal weinig uit in een situatie als dit. Deze jongen heeft duidelijk problemen

Toegevoegd na 11 minuten:
Na het lezen van de reactie bedacht ik me dit nog;
Mochten de ouders niet meewerken, onderneem dan zelf stappen. Ga naar de politie. Waarschijnlijk zullen zij dit niet snel serieus nemen, maar laat hun in ieder geval contact opnemen met de ouders. Dan zijn de ouders vaak ook wat gewilliger. Het blijft tenslotte een doodsbedreiging, ongeacht leeftijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou ik ook doen. Het gaat wel om het belangrijkste in je leven! Doe aangifte met juf als getuige mochten zijn ouders niet mee willen werken. Deze jongen zit inderdaad zeer in de knoop. Ook al was het volgens hem 'een geintje' achteraf...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk niet dat de politie wat doet. Het jochie is 10! Dit is duidelijk aan school en ouders van het jochie om om op te lossen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn hemel het kind is 10.... als je bij alle uitlatingen van 10 jarigen en ouder naar de politie moet kunnen ze voortaan wel een dubbele bezetting inzetten!!! Natuurlijk mag een kind dat niet zeggen maar als een kind dat zegt betekent dat niet dat hij dat gaat doen. Hoe vaak lees je dat het ene kind het andere kind ombrengt en hoe vaak DENK je dat het ene kind roept dat die het andere gaat vermoorden terwijl ze niet met een speelgoedpistooltje zwaaien?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lekker makkelijk hij is pas 10. Psychopaten kunnen jong beginnen. Ja ja kom maar op met die reacties! Het zal je gebeuren dat je er niks óf weinig aan doet... Maar je wel voor je kop kan slaan als hij het wel doet. Normaal opgevoede kinderen zeggen dat niet. Met nep kappertjes pistool of niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klappertjes moet er staan. Sommige mensen vallen nogal over uitspraak!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Poison, niet dat ik er niet bovenop zou zitten maar de politie inschakelen heeft echt geen zin. Ik zou naar school gaan en vragen hoe dat gesprek verliep, eisen dat de ouders het te weten komen en zeker willen weten dat hij bij nog een keer geschorst wordt. Nu al extreme acties ondernemen en je weet ZEKER dat het kind leert dat hij zich maar beter NOG stiekemer bezig moet gaan houden met dit soort acties in combinatie met bijv chantage (als je WEER naar de juf gaat vermoord ik je zeker). Uiteindelijk ben je veel en veel verder van huis!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom ook eerst met zijn ouders een stevig gesprek. Als dit meisje stevig in haar schoenen staat gaat ze WÉÉR naar de juf. Niks Stiekum doen. Laten zien dat je dit niet tolereerd!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Absoluut niet! School moet in gesprek met ouders. Dingen die op school/schoolplein gebeuren moet je niet als ouders onderling bespreken. Over het algemeen doen goed opgevoede met rustige meewerkende ouders dit niet. De kans is veel te groot dat dit ouders zijn die alleen maar roepen: Dat doet mijn kind niet, jouw kind is een leugenaar. Dit soort dingen moet school oplossen!

Andere antwoorden (2)

De juf heeft hem eeop aangesproken? Wat dacht je van meteen naar de directie en schorsen, beter nog van school sturen. Gesprek met de ouders zal denk ik niet helpen aangezien een normaal opgevoedt kind zoiets nooit zal zeggen of er ook maar aan zal denken op zo een jonge leeftijd. Ik zou een goed gesprek met de schoolleiding aangaan met de ouders van dit kind erbij, de juf natuurlijk ook & de wijkagent om te kijken wat voor sancties er kunnen volgen. Dit is te gek voor woorden, toen ik 10 was speelde ik met mn lego
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel een iets beter antwoord, iets wat op school speelt moet je niet met ouders gaan bespreken, die ouders zijn vrijwel zeker niet voor rede vatbaar, dat kan de school beter doen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hoort het verhaal maar van een kant, en dan nog via via. Het meisje is 10 en de jongen waarschijnlijk ook zo iets, die kun je niet direct schorsen.
Vooropgesteld: uw vraag is enigszins onduidelijk. Ik interpreteer het alsof de jongen uw dochter eenmaal gezegd heeft wat u in uw vraag stelt, en niet dat dit nog steeds zo is of regelmatig terugkomt.

Het is als ouder moeilijk te bepalen wat er nou precies gebeurd is. Laat ik voorop stellen dat het belangrijk is om te constateren dat dit niet acceptabel is, maar ik ga niet automatisch mee in de reactie van de personen hierboven mij dat er 'duidelijk' een steekje los bij de jongen zit. De werkelijkheid is dat we niet weten wat de context was van de opmerking. Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat de jongen slechts iets imiteerde wat hij op televisie gezien of gehoord had.

De persoon die er het beste over kan oordelen is de juf. Nu ken ik haar niet, maar als er geen andere twijfels zijn, zou ik toch op haar professionele kennis afgaan. Zij lijkt te accepteren dat het aanspreken afdoende is in de context waarin de woorden zijn gevallen. Ik zou overwegen om daarin mee te gaan.

Het is natuurlijk wel belangrijk om vinger aan de pols te houden. Ga daarbij niet specifiek elke dag vragen of die jongen haar nog bedreigd heeft, maar luister haar verhalen gewoon aan, wees nieuwsgierig naar wat haar bezig houdt en houd ook in de gaten of je iets aan haar gedrag merkt. Probeer ook dit incident niet continu op te rakelen, tenzij ze er zelf over begint. Het is ook niet nodig om haar angst aan te praten of onzeker te maken.

Heeft u het vermoeden dat het vaker voorkomt, of dat er toch meer speelde, neem dan contact op met de school. Het is immers aan de school om een omgeving te creëren waarbij ieder kind zich veilig voelt. U mag daarom ook van de school verwachten dat zij er iets aan doen.