Als we dan toch zo betutteld moeten worden door de regering...

...kunnen ze er dan niet voor zorgen dat wij af en toe ook eens iets nieuws krijgen te zien op tv ipv al die eindeloze herhalingen-van-herhalingen?

Het zijn dan altijd niet publieke omroepen, maar wij betalen indirect toch minstens net zoveel door constant naar hun reclameboodschappen te kijken (waar zij ook flink van betaald krijgen), en het af en toe in een vlaag van verstandsverbijstering nog kopen ook?

Hoe kan het dat wij dit zomaar moeten pikken?

Is overigens een serieus bedoelde vraag en niet alleen om mijn ongenoegen daarover te uiten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik vraag mij gewoon af waarom ik daar verder zo weinig mensen over hoor klagen, en waarom wij niet tegen al die eindeloze herhalingen "beschermd" worden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

De zenders waarop het meest herhalingen te zien zijn, zijn meestal commerciele zenders, en daar heeft de overheid natuurlijk niets mee van doen. Hoe meer jij kijkt, hoe meer reclameinkomsten dus hoe meer reclame.

Op de publieke zenders valt de herhaling nog best wel mee, soms een serie in de komkommertijd (en soms ook leuk dat-ie herhaald wordt) of herhalingen van actualiteitenprogramma's overdag of 's nachts.
's Avonds is het vaak wel allemaal bagger wat de klok slaat, en of daar veel van herhaald wordt weet ik dus niet, maar zolang er mensen kijken is er blijkbaar publiek voor. Programma's die het kijken waard zijn komen helaas vaak pas na bedtijd of in elk geval na tienen, en dan ben ik vaak juist wel blij als ik het overdag nog even kan terugzien.

Zolang jij (en honderdduizenden anderen) naar commerciële zenders met herhalingen en reclames kijkt en die producten in een vlaag van verstandsverbijstering ook nog kóópt (wat natuurlijk de bedoeling is) zullen ze ook blijven bestaan. Als er niemand keek, waren ze allang weer weg (zie bijvoorbeeld het succesverhaal van Sport 7 of het Sterrennet.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Vandaar dat ik ook geen kabelaansluiting heb.
Ik zal een beetje gek zijn om te betalen om herhalingen en reclame te mogen zien!?
Gewoon DVB free to air en Uitzending gemist + TPB ea torrentsites, elke dag wat nieuws en geen reclame.
En natuurlijk ABP op mijn firefox om reclames op websites tegen te gaan.
FANTASTISCH!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk heb ik er weinig last van, het aanbod is groot genoeg en ik kijk alleen wat ik wil zien.
Vind herhalingen wel prettig als ik eens iets gemist heb, gebruik ook vaak 'uitzendig gemist' om te kijken als het mij uitkomt.
Kortom, voor mij is het geen probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind de keuze op tv eigenlijk aardig oke. Misschien omdat ik wat jonger ben?
Qua herhalingen klopt het wel een beetje wat je zegt, er wordt veel herhaald. Gelukkig zijn er ook veel nieuwe dingen en heb ik zelf geen last van alle herhalingen. Ik zap even verder of zet hem uit en ga iets nuttigers doen.
Ik heb het idee dat er best mensen zijn die er hetzelfde als jou over denken, maar dat er nog niemand is opgestaan om dit groots aan te kaarten. Wellicht zijn ze niet in de meerderheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar kan de regering domweg niets aan doen. Commerciële zenders zijn vrij om uit te zenden wat ze willen, en aan ons is de keus om te bepalen of we dit aanbod willen hebben of niet. Dat is de vrije marktwerking. De overheid kan niet ingrijpen, het is in feite gewoon vrijheid van meningsuiting, en zolang daar geen hele goeie reden voor is zal deze niet beperkt worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Qua herhalingen vind ik het eigenlijk wel meevallen. Wat mij meer irriteerd zijn al die shows met bn'ers, bijna in geen enkele show mag iemand nog mee doen als je niet bekend bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dan al die BN' ers die ik niet eens ken!
Maar dat kan ook aan mij liggen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja inderdaad
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier hetzelfde; werden er maar meer goede programma's herhaald in plaats van die nutteloze bagger. Gelukkig HOEF ik niet te kijken.
Ha, die Meander;

Je kunt er iets aan veranderen door niet meer naar zenders te kijken waar zoveel herhaald wordt. En dan niet in je eentje natuurlijk, maar met een paar miljoen medestanders. Maar kennelijk zijn er genoeg kijkers voor die herhaal/reclamezenders anders hadden ze geen inkomsten meer en zouden ze al snel worden opgedoekt.