De (oude) norm is dat een man een vrouw vaak voor laat gaan bij verschillende situaties, maar in welke landen is dat net andersom en waarom?

O.a. in Nederland is het een goede norm om over het algemeen de vrouw voor te laten gaan, op een paar uitzonderingen na (onbekend café b.v.).
Maar volgens mij zijn er ook landen op de wereld waar het juist onbeleefd is de vrouw voor te laten gaan.
Maar in welke landen en waarom is dat dan (ik dacht dat het iets met vertrouwen te maken heeft, maar of dat zo is)?

Toegevoegd na 8 uur:
Het gaat me vooral om het waarom en dan is het natuurlijk ook mooi om te weten, waar ze dat dan doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik was aanwezig op een feest van west Afrikaanse mensen in Rotterdam.

Omdat er te weinig stoelen waren, stond ik op voor een vrouw en bood haar mijn stoel aan.

Een van mijn west Afrikaanse vrienden zag dit en zei;
Maar Ed wat doe je nou. Als man sta je toch niet op voor een vrouw...