Waar vind ik een overzicht van bruiloft kosten?

Ik wil een schatting kunnen maken van de bruiloft.
Geen kerk, met ongeveer 90 man.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het hangt heel erg van je eigen wensen af. Als je een feest wil geven met hapjes en drankjes, voor een deel van het gezelschap een etentje, live muziek, een 'gewone' locatie en je doet het verder vrij basaal (dus zonder dure bolides, designerjurken en transatlantische huwelijksreizen) moet je al snel denken aan zo'n 7000 euro.
Op onderstaande website vind je een globale kostenindcatie die een stukkie duurder uit komt. Uiteindelijk heb je de kosten zelf in de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thnx voor de link

Andere antwoorden (4)

Mijn vriendin gaat trouwen heeft ook geen kerk en 100 man. Ze zijn incl BABS rond de 7000 kwijt en dat is voor een bruiloft niet zo veel... T hangt er van af wSt voor eisen je hebt natuurlijk ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb met me werk en prive veel bruiloften meegemaakt in prijs variërend van 2500 tot een tonnetje of 4 à 5 maar gemiddeld zit je gauw rond de 10.000
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit verschilt voor iedereen..

bv geen kerk, 90 man, op een maandagochtend is dat vaak gratis, maar dan moet je wel zorgen dat je voor 90 man koffie+kopjes+suiker+stoelen in huis hebt, en ik weet niet of ze dat op het gemeentehuis appreciëren (daar is vaak wel gratis koffie..)..

de gemeente waar je woont heeft meestal een standaardprijs voor een bruiloft in het gemeentehuis, en een prijs voor een bruiloft buiten het gemeentehuis. ook regelingen voor ondertrouw zijn verschillend per gemeente.

het is zo duur als je het zelf wilt maken, dus wil je een zaaltje, vraag bij verschillende zaaltjes offertes aan.. en deze zullen onderling ook erg verschillen, en aan je wensen aan te passen zijn..

bedenk dus eerst goed, hoe, wat, waar je het wilt, of je met je eigen auto wilt, of er een wilt huren.. etc.. etc.. het is jullie feestje, en kan zo gek als jullie het zelf willen.

ook is het handig om te bedenken wat je het belangrijkste wilt.. helemaal als je geen eindeloos budget hebt, zul je ergens een compromis moeten sluiten.. bv de tap eerder dicht (korter feestje), toch maar met je eigen auto rijden, of een iets minder mooie locatie..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zelf met de planning bezig van ons trouwen, ik ga in November trouwen.

Het hangt er van af wat je wilt doen.

Gelukkig kun je vaak op de website van je gemeente al vinden wat de kosten zijn, van de huwelijksvoltrekking. En als je gewoon op het gemeentehuis wilt trouwen, kun je ook vaak al zien wat de trouwzalen kosten.

Als je een feest wilt geven, en je hebt geen ruimte thuis, moet je een locatie huren, en wil je zelf eten en drinken regelen, of laat je dit door een catering doen, of helemaal geen eten. Voor catering (diner) ben je tussen de 15 en 25 euro per persoon kwijt.
Sommige cateraars bieden ook een drank voorziening aan.

Wil je een band ja of nee.

Trouwjurk, kun je soms al voor 100 euro huren, maar als je hem wilt kopen...

Pak voor meneer, tussen de 150 en 300 euro.

Bruidsboeket, tussen 60 en 150 euro

Kaarten ongeveer 1,30 per kaart + postzegels a 0,44 ct per stuk (of is dat 0,50 geworden)

Ringen, zilver of goud maakt verschil natuurlijk tussen 30 en 2000 euro ;-) (ben me kapot geschrokken bij goud)

Trouwauto? tussen 100 en 300 euro

Koets? geen idee niet op gezocht.

Dus het is heel lastig zo te zeggen, het hangt er helemaal van af wat je wilt.