Hoe klaag ik een zwemzaken coordinator aan wegens oneerlijkheid? Een kind was niet aanwezig tijdens proefzwemmen EN afzwemmen, maar krijgt wel diploma

Een kind was niet aanwezig bij proefzwemmen (24 maart)Waar kinderen worden getoetst op hun vaardigheden en als ze dat redden mogen ze naar afzwemmen. Dit meisje was de volgende week op 31 maart ook niet aanwezig op het afzwemmen. Toch krijgt zij haar diploma B. Dit vind ik niet eerlijk. Daarom mijn vraag: Hoe kan ik de zwemzaken coordinator aanklagen wegens oneerlijkheid?
(Ik heb de zwemzaken coordinator hiermee geconfronteerd maar ze zei dat het meisje wegens haar geloof niet aanwezig kon zijn. Alleen Joodse mensen kunnen hier vrijstelling voor vragen, maar het meisje is niet van Joodse afkomst dus mag ze volgens de regels geen vrijstelling krijgen voor het proefzwemmen en al helemaal niet van afzwemmen.) Dit is niet de eerste keer bij dit zwembad dat er met de regels gesjoemeld wordt.
Help me!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Via de KNZB kun je hier melding van maken. Verder kun je kijken wie de diploma's uitgeeft, als dit het zwembad zelf is, kun je bij de directie een klacht indienen. Ook kun je de wethouder die gaat over het zwembad hierover aanschrijven. Verder kun je mensen aanraden een ander zwembad te zoeken voor de zwemlessen.
Als de KNZB de diploma's uitgeeft is er altijd een official aanwezig bij het afzwemmen, uit je verhaal blijkt niet dat de KNZB hierbij betrokken is, want als een kind niet aanwezig is geeft de bond geen diploma uit.
Ik begrijp je klacht volkomen. Ik ben zelf betrokken bij een zwemvereniging en wij krijgen ook kinderen die totaal niet kunnen zwemmen (de hondjesslag) en wel diploma A hebben. Heel frustrerend allemaal, maar wij hebben er voor gekozen een eigen afdeling op te zetten waar de jeugd geleerd wordt met de juiste techniek te zwemmen.
Ik denk overigens dat je goed moet nadenken of je wel hier tegen wilt klagen. Het is een heel frustrerend en energie slurpend proces. Misschien kun je beter deze energie richten op iets positiefs!