Wat te doen of wat gebeurt er als je benzine tankt en bij de kassa blijkt dat je saldo niet toereikend is?

En je ook niet contant kunt betalen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je saldo niet toereikend is en je ook niet contant kunt betalen, moet je je wellicht afvragen of je je een auto kunt permitteren ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je laat NOOIT je rijbewijs of paspoort achter. Zonder rijbewijs kun je trouwens ook niet naar huis. Paspoort afgeven is wettelijk verboden (leuk ook, als je in het buitenland naar een camping gaat of zo). Je kunt natuurlijk wel een kopie achterlaten, of met je autopapieren identificeren. Tankstations hebben altijd wel een incassodienstverlener die de facturering dan doet. Kan natuurlijk wel zijn dat je dan ietsje meer betaalt.

Antwoorden (8)

je rijbewijs inleveren en geld halen ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder rijbewijs mag je niet naar huis rijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Jeroenla: klopt, maar je moet toch wat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzin, je mag wel rijden zonder rijbewijs op zak, je kan hier echter wel een boete voor krijgen.
Als je gecontroleerd wordt en je rijbewijs ligt thuis, dan krijg je of een boete of je zal hem binnen een bepaalde tijd moeten laten zien op het politiebureau. Je mag daarna gewoon "zonder rijbewijs" doorrijden.
Dan kan je het rijbewijs achter laten.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder rijbewijs mag je niet naar huis rijden.
ronron1212
12 jaar geleden
Je hebt weinig andere keus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een kopie achterlaten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag geen kopieën van officiële ID's achterlaten. Da's tegen de wet.
Dan krijg je gewoon een rekening thuisgestuurd. Dit heeft mijn dochter eens gehad in de buurt van Eindhoven. Het was geen enkel probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In veel gevallen wordt je kenteken genoteerd en maken ze een kopie van je rijbewijs. Er liggen standaard papieren voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ inderdaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vette dikke + voor dit antwoord.
Ik had zelf ook willen antwoorden, maar zag dat ik te laat was. Vandaar deze + voor JOU.
Mijn vader had een keer een geblokkeerd pasje, omdat hij benzine inplaats van diesel had getankt XD. Hij had ook geen contant geld. Ze gaven 'm gewoon een bonnetje mee naar huis, die die de volgende dag terugbracht & betaalde ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk was dit niet zomaar een willekeurig tankstation, maar 1 waar je vader vaker kwam, en ze hem dus een beetje kenden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemd... Waarom zou je pasje geblokkeerd raken als je verkeerd tankt? Hoe moet dat pinapparaat weten dat je verkeerd getankt hebt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het een pasje is die je bij de benzinepomp kan 'opladen' zegmaar.
Toen het mij een keer overkwam, ik kon mijn portemonnaie niet vinden, bleek later naast de stoel te zijn gevallen, -maar goed- ik heb mijn paspoort achtergelaten en ben later teruggegaan om te betalen.

Er is meestal wel een mouw aan te passen.
Rijbewijs achterlaten zou ik niet doen, want dat hoor je helemaal bij je te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ inderdaad, ik hoopte al dat iemand tégen het achterlaten van je rijbewijs zou adviseren... :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paspoort achterlaten zou ik ook nou ook niet bepaald doen, die hoor je ook bij je te hebben, evenals je ID
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kenteken kan vals zijn; die vlieger gaat dus eigenlijk niet op.
Ik werk zelf bij de Shell en dit komt regelmatig voor. Én soms is er gewoon niks aan toe doen omdat iemand perongeluk zijn verkeerde pas mee heeft (zonder saldo) of zelfs helemaal zijn pas is vergeten.

Eerst zal de medewerker je vragen of iemand anders in de auto wel de mogelijkheid heeft om de tank te betalen. Lukt dit niet, dan zal je worden gevraagd of iemand niet even geld naar je over kan maken zodat je wel kunt pinnen of dat er iemand langs komt om voor jou te pinnen.

Als er echt geen mogelijkheden zijn om te betalen heeft het station formulieren. Deze kan de klant dan invullen en vervolgens moet de klant aangeven of hij binnen 2 dagen komt betalen op het station of dat hij het geld binnen 2 dagen overmaakt op de rekening. Er gaat wel 5 tot 8 euro aan extra kosten overheen. Ook maakt de medewerker een kopie van ID/rijbewijs.

Vaak is het ook wel af te spreken dat je tijdens de dienst van de pompmedewerker weer terug komt om op een andere manier te betalen. Dan laten ze je vaak wel betalen zonder die extra kosten te moeten betalen.

Soms zijn er mensen die de medewerker niet vertrouwt, bijvoorbeeld omdat hij weet dat een persoon vaker zo'n formulier invult, of dat deze gene het niet overmaakt of komt betalen. Dan mogen ze het weigeren om je die formulieren in te laten vullen en moet je zorgen dat het geld er op een andere manier komt (iemand die langskomt oid). Als het iemand is die veel vaker niet betaalt en vaker doet alsof hij geen pas bij zich heeft, dan kan in sommige gevallen zelfs de politie opgeroepen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu je het zo citeert klibkt het inderdaad wel fout haha. Maar neem aan dat iedereen begrijpt dat het niet gaat om zo'n manier van betalen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord! +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeer goed antwoord, en weer vraag ik me af, wie geeft nou een min op zo een goed antwoord?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ikzelf moest dezelfde avond nog zien te betalen; anders zou er een hoop geld bijkomen. Gelukkig kon ik het lenen bij een bekende in de buurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat iemand een min geeft vind ik biet zo erg... Vind het alleen zo jammer dat diegene niet even zegt waaron het
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
... antwoord niet goed goed is. Want daar ben ik wel benieuwd naar. Maar bedankt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, dus een of andere Oost blokker die alles bewust verkeerd invult, valt niet meer te tracheren, maar Nederlanders wel aan gepakt. Lijkt net hier in Enschede, inwoners en Nederlanders krijgen een vette prent bij minuutje te laat, maar Polen kunnen hem dagenlang op iedere hoek parkeren, want sja die boetes opsturen naar Polen is veel te veel gedoe en geld.
Dat ligt een beetje aan zowel tankstation als degene die erachter staat op dat moment. Als je vaker bij het zelfde station komt, zoals ik, ken je de medewerkers een beetje en kunnen ze wat coulanter zijn. Maar bij een rigide of iemand die zijn/haar dag nie heeft, regeletjes zijn regeletjes meneer, rijbewijs of ID inleveren. Ik zou het er niet op wagen in ieder geval.