Hoe kun je de tijd die je in de file staat nuttig besteden ?

Zie je het als een ontspannen moment voor jezelf, een stressmoment waar je van baalt of vind je dat je
je tijd efficiënt moet gebruiken ?

Hoe vul je die tijd in?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Top 10 van tijdsbesteding in de file:

1. Muziek luisteren
2. Nadenken
3. Eten en/of drinken
4. Bellen
5. Kletsen
6. Roken
7. Niets/weet niet
8. Flirten
9. Anders
10. Mobiel werken

dus wie weet kan je er zelf nog wat leuks van maken in die extra tijd dat je dankzij de file in de auto zit??

Bronnen:
eileen.nl/page/onderzoek-gedrag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Neem zangles in de auto...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er zelf geen problemen mee, ik luister altijd naar de radio en hoop dat er een leuk DJ op de radio is met een beetje humor. Ik zie het dus als ontspanning. Als ik zo om mee heen kijk in de file, schijnk neuspeuteren ook te helpen om te tijd door te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je luistert naar de radio, kijkt naar medeweggebruikers die ook verveeld rondkijken of je oog valt op een automobilist die ongegeneerd in z’n neus zit te peuteren terwijl je net een evergreen naar binnen probeert te werken. Of je doet mee met fileflirten en zoekt via de (achteruitkijk)spiegel contact met een langharige blondine die - zodra ze voorbij rijdt - een mannelijke overjarige hippie blijkt te zijn.
Of ik lees. Lezen in nagenoeg stilstaande files is een relatief fijn tijdverdrijf, totdat de file op gang begint te komen en je leesconcentratie abrupt wordt verstoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Relax! Filerijden kan ook ontspanning geven. Uit onderzoek is gebleken dat de dagelijkse file voor vrij veel mensen een moment van rust en bezinning is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb mijn iPod op mijn radio aangesloten, ik heb dus altijd mijn favoriete muziek bij me in de auto! Lekker naar muziek luisteren en meezingen!

Kan me wel leukere dingen voorstellen dan in de file staan, maar als je er eenmaal in staat, kan je niet meer even omdraaien, meestal maak ik er dan ook maar het beste van. Het heeft geen zin om te gaan stressen, daardoor kom je echt niet sneller thuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
GV'en. Tenminste als we echt stil staan, anders moet je toch constant opletten en kan je geen andere dingen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een oude cassetterecorder in de auto liggen, waar ik de bandjes van een (zo'n 20 jaar geleden aangeschafte) cursus Swahili in draai. Het was tóch al het meerjarenplan - 't leek me leuk, om zo'n exotische taal te leren, en ik heb een Oost-Afrika-tic, dus dan leer ik weer eens wat bij.....en als ik daar geen zin in heb, duw ik een cd erin, en kijk om me heen, wat er allemaal zo om me heen gebeurt. Maar dan ben ik eerlijk gezegd meer geïnteresseerd in de wolken en wat er zoal in de berm groeit, dan in mijn al dan niet neuspeuterende buurman....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar een luisterboek luisteren over bijvoorbeeld management tactieken of iets wat met met je vakgebied te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een aantal leuke cd's in mijn auto dus dat maakt het al wat aangenamer. Daarnaast is lezen, internetten of gewoon staren naar de horizon of naar andere medeweggebruikers een aangenaam tijdsbesteding. En als het echt helemaal vast staat een kilometer of 25, zoals ik een keer meemaakt in Italië, gingen mensen in de berm een potje volleyballen en even lunchen. het vervelende van files is dat je nooit echt stilstaat maar altijd alleen heel langzaam meter voor meter door rijdt. Daardoor moet je wel geconctreerd blijven op de weg, en kan je nauwelijks andere dingen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sta eigenlijk alleen maar in de file als mijn hele gezin erbij is, dus dan luisteren we naar de radio en kletsen we lekker met elkaar.

Als ik regelmatig alleen in de auto in de file zou staan zou ik een luisterboek meenemen en mezelf laten voorlezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Rubro;

Rek je neusgaten eens een flink eind op!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een filmpje kijken bv...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even rustig je ontbijt nuttigen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie het als ontspanning, gaan stressen heeft totaal geen nut. Gewoon wachten tot je verder kunt, ondertussen luisterend naar Radio 1 of Radio 4.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe je je tijd nuttig kan besteden:

Je mobiel pakken en via je mobiel-internet op GV komen!

Of een leuk boek lezen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem een chauffeur die voor je rijd en ga achterin uit je neus peuteren of je voorbereide op een vergadering, presentatie enz..