Het verhaal gaat, dat organisaties zoals Al Queda mensen hebben uitstaan in de diverse landen. Deze mensen vormen één cel, maar hebben geen kontakt met elkaar of met hin organisatie. Eén seintje van hogerhand, en de cel wordt wakker gemaakt en organiseren zich tot een éénheid met een terroristisch doel.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is een cel die kan uitgroeien tot een levende cel...

Maar ik vermoedt dat het weer angstmakerij is... Wat kan een slapende cel zijn?
Laatst hadden ze een terroristische aanslag voorkomen en daarmee honderden slachtoffers gered... Twee dagen later bleek het om een handjevol mensen te gaan die niet eens een deuk in een pakje boter konden slaan...

Bangmakerij... Slapende cellen bestaan niet... Allemaal verzonnen om andere beperkingen in te voeren. Ga maar eens naar Amerika op vakantie, ze vragen je het hemd van je lijf...

Als mensen bang zijn, dan kun je ze alles laten doen...

Maak ze bang voor de griep en ze laten zich als schapen allemaal inenten, zo bang als ze zijn, bang gemaakt zijn...

Slapende cellen, laat me niet lachen, een idioot moet je zijn om daarin te trappen en het te geloven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over het algemeen is een 'slapende cel' een persoon die zich juist heel onopvallend gedraagt. Deze houd zo veel mogelijk de schijn op dat hij normaal is en gedraagt zich juist als 'goede buur'.

Zodra de organisatie waar deze persoon bij hoort hem/haar nodig heeft dan komt de ware aard naar boven en hebben we bijvoorbeeld een aanslag.

Dit is ook de reden dat er ook aanslagen binnen bijvoorbeeld het leger zelf plaatsvinden. Dit is simpelweg omdat er normaliter geen enkele aanwijzing of aanleiding voor is om deze persoon ergens van te verdenken.

De term 'slapende' komt in dit geval dus naar mijn idee voort uit de gedachten dat deze persoon 'niet opvalt'.

Iemand die slaapt verdenk je ook niet standaard van een nachtmerrie, toch?

En bangmakerij, och inderdaad heeft het geen enkele zin je hierover druk te maken, de persoon in kwestie zou je waarschijnlijk toch al niet opvallen al stond je naast hem/haar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een slapende cel is een fictie die werkelijkheid wordt in de hoofden van mensen die werken voor een veiligheidsdienst.