wat kan een hobby, tijdsverdrijf, bezigheid zijn voor een bejaarde man waarvan zijn handen beven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Bejaarde mensen hebben gedragingen die sterk overeenkomen met mensen. zo lijkt het er op dat zij in staat zijn een mening, voorkeur en zelfs antwoorden te hebben.

@ vraagsteller. Ga eens in gesprek. Wat deed iemand vroeger graag. Is er iets dat iemand niet meer durft te vragen of denkt dat onmogelijk is. Inspiratie genoeg na zo'n gesprek.

@andere antwoorden: het is een fabelen dat je vanaf 65 jaar ineens bingo en bridge leuk gaat vinden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Muziek luisteren, tv kijken, wandelen, of proberen een gezelschap te zijn bij eenzame oudere.

Toegevoegd na 3 minuten:
Lezen. Tegenwoordig heb je ook bandjes waarop boeken voorgelezen worden. (voor als de letters te veel dansen door het beven)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wandelen, muziek luisteren, luisterboek luisteren, film of tv kijken, vogels kijken, fietsen (eventueel op zo'n duofiets), spelletjes waarbij het beven niet zo'n erge handicap is (kaarten, stap op, dammen, schaken), postzegels verzamelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bridge op de computer.
Denkspelletjes op de computer (wordfeud etc.) Zeker geen behendigheidsspelletjes.
Eigenlijk is de computer een ideaal instrument voor mensen met bevende handen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan plantjes gaan poten, dat vinden veel oude mensen leuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is hoe hoogbejaard is de man?
Een bezigheid met bevende handen betekent dus dat er een bezigheid moet zijn voor zijn benen of voeten. Mijn opa voetbalde op zeer hoge leeftijd nog alleen het rennen achter de bal was erg vermoeiend. Ook kunst met de voeten maken.
Een doek op de grond en met verf op de voet of penseel op de voet een kunstwerk maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
breien,haken,schilderen.ja serieus.deze bezigheden vereisen concentratie wat weer leidt tot minder beven.