wat voor dieren zijn er in het tropisch regenwoud

als het kan graag een volledige lijst

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K
Cryofiel
14 jaar geleden
Een volledige lijst, dat lukt niet. Ten eerste is er een grens aan de lengte van de antwoorden. Ten tweede kennen we nog niet eens alle diersoorten die in het regenwoud leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
huiswerk vraag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In ieder geval een vraag van een 22 punter.

Antwoorden (5)

Een papegaai zeker.

Toegevoegd na 4 minuten:
bron
http://proto.thinkquest.nl/~jrb051/diereninhetregenwoud.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben niet helemaal zeker of van de radiata alla groepen voor komen (Ribkwallen en Cnidaria). Voor de rest komen er uit alle onderstaande groepen soorten voor in het regenwoud.
Zodra je het specifieker zoekt wordt het onmogelijk te antwoorden omdat niet alle soorten bekend zijn.

* Parazoa
o Placozoa (Plakdiertjes)
o Porifera (Sponsdieren)
* Mesozoa (Middendiertjes)
o Orthonectida
o Rhombozoa
* Eumetazoa (Orgaandieren)
o Radiata (dieren met een radiale symmetrie)
+ Cnidaria (Neteldieren: poliepen, anemonen, kwallen, koralen...)
+ Ctenophora (Ribkwallen)
o Bilateria (Dieren met een tweezijdige symmetrie)
+ Protostomia (Oermondigen) - de meeste ongewervelde dieren)
# Ecdysozoa (Dieren die 'vervellen', o.a. geleedpotigen, rondwormen, priapulida, e.a.)
# Lophotrochozoa (Weekdieren, ringwormen, e.a.)
+ Deuterostomia (Nieuwmondigen)
# Echinodermata (Stekelhuidigen)
# Hemichordata
# Xenoturbellida
# Chordata (Chordadieren, o.a. gewervelden)
+ Overige Bilateria
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel schreef in zijn reactie :Een volledige lijst, dat lukt niet. Ten eerste is er een grens aan de lengte van de antwoorden. Ten tweede kennen we nog niet eens alle diersoorten die in het regenwoud leven.

En dat, mijn vriend, is het beste en enig juiste antwoord, alleen kan ik je er in de reacties geen plusje voor geven.

Alleen al van de insecten kennen we vermoedelijk nauwelijks 10 %. Hooguit kennen we alle redelijk grote (zoog)dieren, maar dan nog is er een groot verschil tussen het afrikaans, indonesisch of zuidamerikaans tropisch regenwoud.
Natuurlijk is er wel een indicatie te geven van welke 'soorten' dieren er leven, maar dan kun je volstaan met : alle. Vogels, vissen, zoogdieren, reptielen, insekten, spinnen, amfibieen......ook die lijst is al langer dan je lief is.

Een iets duidelijkere omschrijving van je vraag lijkt me dan ook wenselijk, zodat we gerichter kunnen antwoorden. Een volledige opsomming van alle in de diverse tropische regewouden voorkomende diersoorten zou namelijk niet mogelijk zijn in 2500 teken die we hier tot onze beschikking hebben, zelfs niet in tien keer 2500 tekens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Youris, is jkennelijk nooit in het tropisch regenwoud geweest. Alleen al de reptieleln-lijst is te lang voor deze site.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vrees zelfs de zoogdierenlijst al (toch de kleinste groep bij mijn weten - in kilo's dan).
tropische dieren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meest bekende dieren zijn bijvoorbeeld: de apen, vogels, roofdieren en insecten zoals: rode mieren, spinnen. Maar er zijn er vast veeeeel meeer!!!