Wat is het uiteindelijke dodenaantal van de 2 aanslagen in Oslo door Anders Breivik en wat is nu zijn straf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De aanslag in Oslo: 8 doden.
De aanslag in Utøya: 69 doden.

Wat de straf wordt weet nog niemand, omdat de rechtszaak nog niet geweest is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

77 mensen zijn omgekomen de straf is nog niet bekend Breivik ze zijn proces begint16 april.Breivik is wel ontoerekingvatbaar verklaard in november.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De psychiaters hebben hem uitgebreid onderzocht. Daar kwam uit dat hij een beetje ontspoord is. (Knap van zo'n psychiater he. Daar zou een gewoon mens nooit aan denken.)
Daarom krijgt hij waarschijlijk maar een korte straf. Zo'n vijf jaar. En elke vijf jaar gaan ze kijken of hij al een beetje op de rails is.
Een straf is trouwens niet zo belangrijk. Het gaat er om dat zo iemand een gevaar is voor de samenleving, en daarom opgesloten moet worden.
Aldus mijn broer in Noorwegen.
12 jaar geleden
Reddie
12 jaar geleden
@Happy1
Ik heb een broer Ruud in Fevik (Noorwegen),
een zus Rina in Chur (Zwitserland) en
een zus Johanna in Geneve (Zwitserland).
Het is geen typefout.