Je moet naar school tot het einde van het schooljaar waarin je 16 bent geworden (leerplicht).

Als je dan nog niet minimaal een MBO2, HAVO of VWO-diploma hebt, moet je tot je 18e scholing volgen. Het is dan niet meer verplicht om de hele dag in de schoolbanken te zitten, je mag bijvoorbeeld ook werken en leren combineren op het MBO. Dit heeft de kwalificatieplicht, en die geldt tot de dag waarop je 18 wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niks meer om toe tevoegen

Andere antwoorden (1)

Leerplicht geldt tot het 16e levensjaar.