Ik word met de dood bedreigd door een gevaarlijke labiele minderjarige puber, wat moet ik doen?

Deze puber is psychotisch maar dit is niet vastgesteld, omdat ik een totaal andere mening heb probeert deze labiele puber mij elke keer kapot te maken. Omdat deze persoon minderjarig is en ze mij maar 1 keer indirect met de doos heeft bedreigd zal de politie mij niet serieus nemen. Maar deze labiele puber heeft mij al dingen geflikt waar ik niet op in wil gaan waardoor ik weet dat deze persoon hiertoe tot in staat is. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (6)

Toch altijd naar de politie gaan. Wellicht nemen ze je wel serieus. Liggen er al klachten van andere personen over die puber. En als er dan wel al iets fout gaat, heeft de politie een probleem. Als je serieus gevaar voelt, stap je naar de politie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt altijd een melding er van maken. Er is een bedreiging geweest, er zijn al dingen voor gevallen, ik denk dat dat genoeg is voor aangifte, en anders van ieder voorval een melding doen.
Bewijzen verzamelen en dan naar de politie gaan of even een gesprekje met de ouders van de puber aangaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ouders geloven meestal het kind dus gewoon gelijk naar politie
Als je de politie belt weten ze wat er aan de hand is.
Ze zullen bij voorbaat niks kunnen ondernemen, maar miss kunnen ze je wel advies geven.
En anders kun je vrage hoe je het beste met deze situatie kan omgaan.
Probeer die labiele, minderjarige puber te negeren.
Ga niet in op zijn bedreigingen, negeer hem/het.
Vaak maak je het alleen maar erger.

Ik adviseer je dus wel de politie te bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg voor bewijzen al is het op de camera van je mobiel.

Op de manier zoals je nu overkomt kan ik begrijpen dat je niet serieus genomen wordt door de politie, je komt ook bij mij labiel over.

Je beschuldigt een persoon, je dicht hem een gebrek toe zonder enig fysiek bewijs. Dat is niet bevorderlijk voor je geloofwaardigheid.

Doe aangifte bij politie en gebruik enkel feiten die te bewijzen zijn en doe geen speculaties omtrent zijn gesteldheid, probeer bij de aangifte ook bewijzen te leveren van de bedreigingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn een aantal dingen die je kunt doen.
Al denk je dat ze er niets aan doen, je moet toch echt een melding maken bij de politie. Ook kun je de ouders aanspreken op het gedrag van hun kind, indien ze niet voor rede vatbaar zijn is het misschien een optie om de school in te schakelen. Ik denk dat zij dergelijk gedrag wel serieus nemen, zeker wanneer zij ook bekend zijn met de problematiek van het kind. Ze zullen zich hier echter niet over uitlaten naar jou toe, maar kunnen wellicht een bemiddelende rol spelen.

Als laatste is het van belang om audio- of video opnamen te maken met bijv. je mobiel om aan poltie, ouders en school te kunnen bewijzen welke uitlatingen door deze puber worden gedaan.

Ten slotte wil ik je adviseren om er boven te staan. Pubers zeggen vaker dingen om te shockeren. Laat je leven hier niet door lijden, hoe moeilijk het ook is.
Sterkte!

Toegevoegd na 1 minuut:
Je vraag zou makkelijker te beantwoorden zijn als je relatie tot deze puber wordt toegelicht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Advies : schakel incassobureau vladimir in. Na een goed gesprek met deze puber zal de ellende hoogst hoogst waarschijnlijk wel ophouden. : )