Waarvoor is het rode broche-ding dat veel engelsen dragen?

Ik kijk de laatste tijd bbc om mijn engels te verbeteren. Alle presentatoren dragen een soort van roos op hun jasje, maar de betekenis is nog niet uitgelegd. Weet iemand wat het inhoud?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Binnenkort is het weer 11 november, dodenherdenking (Remembrance Day) in Engeland. Men draagt dan een poppy.

Op deze dag in 1918 kwam de Eerste Wereldoorlog ten einde. Bijna 1 miljoen Britten vonden de dood bij deze oorlog. Dit in tegenstelling tot 382.000 tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is geen broche, het is een klaproos (poppy). Het heeft te maken met de Engelse jonge mensen die in de loopgraven omgekomen zijn in WO1, maar hoe dit verband zit, weet ik niet. Misschien een andere GVer ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een zogenaamde poppy, een klaproos. Ze zijn bedoeld om de mensen te gedenken die tijdens oorlogen zijn omgekomen.

(RJ)

Toegevoegd na 2 minuten:
In Vlaanderen, waar veel Engelsen zijn omgekomen, groeide deze bloem volop. Er is een beroemd gedicht dat hierover gaat, zie de tweede link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goede link met dat gedicht, en de uitleg over de 'poppies'...
tijdens de 1 wereld oorlog waren er veel massagraven,en in het voorjaar kwamen er daar duizenden klaprozen op.
vandaar dat ze de klaproos(poppy)als symbool gebruikt hebben.
Ik weet dit nl,omdat ik voor de commonwealth war graves commission werk,die houden over de hele wereld de graven uit de 2 wereld oorlog bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 maar de poppy heeft vooral betrekking op de eerste wereldoorlog. The great War, zoals men zegt.
Lees vooral het gedicht In Flanders fields (zie link boven)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt bitch,Maar alle veteranen uit de hele wereld die we dagelijks over de ' vloer' krijgen,dragen (bijne)allemaal de poppy.