Voor mensen die 'altijd' streven naar beter: hoe weet je zeker of je het beste niet al bereikt hebt?

Kan het inderdaad altijd beter? Ben je ooit klaar met streven, of houdt het nooit op?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (8)

Het gras is elders nou eenmaal altijd groener!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou betekenen dat je er vanuit gaat dat je iets perfect doet, zonder enige fout. Zou wel heel arrogant zijn of niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het credo is toch "het beste uit jezelf halen"!?
Dan dien je jezelf natuurlijk wel eerst te kennen. De kernvraag is dan ook misschien wel: wanneer ken je jezelf volledig met betrekking tot capaciteit en prestatie.
Die vraag kan ik in elk geval niet beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste bereik je niet.
Ja, wel het beste van wat éérst je doel was, dat bereik je.
Maar zodra je dat bereikt hebt, ontstaat er weer een nieuw doel. Zonder doel zou je voor de rest van je leven maar genieten van het feit dat je 'ooit' je doel behaald hebt, maar je hebt toch immers een nieuwe uitdaging nodig, een nieuw 'iets' om na te streven?

Zo zeggen ze dat geluk niet te bereiken valt, enkel na te streven. Het bereiken van geluk maakt je niet gelukkig.

Eigenlijk zou je het beste bereikt kunnen hebben door, tevreden met wat je eerder bereikt hebt, op een gelukkige manier nieuwe doelen op te stellen en aan dingen te werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan altijd beter. Aangezien er altijd iets is wat minder goed is betekend dat ook dat er altijd iets is wat beter is. En jou mening daarin is relatief en niet objectief. Wellicht is iets persoonlijk vlak niet beter te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die altijd streven naar beter hebben dus nog nooit een topervaring gehad dat het voor een langere tijd niet beter kon...

Het kan nooit beter, het kan ook nooit slechter... Omdat het is zo als het is...

Ik ben klaar met streven... Ik streef nergens naar... Ik ben klaar om vandaag mijn laatste adem uit te blazen, als onze lieve Heer me vandaag komt halen, dan ontvang ik hem met alle respect en ik accepteer het totaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je weet zeker dat je het beste hebt bereikt wat JIJ kon bereiken, met JOUW gaven en mogelijkheden, in JOUW omstandigheden.

Knap gedaan. En nu verder.
Kan ik nog meer? kan ik mijn gaven ontwikkelen? mijn mogelijkheden meer uitbuiten? mijn omstandigheden veranderen?

Een kapitein van een schip komt op heel veel bestemmingen aan.
Geen enkele noemt hij zijn eindbestemming:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die streven naar beter of winst..
Willen steeds meer streven.. !
Ze krijgen nooit genoeg van.