Zou jij het gaan betalen ? Een man heeft een 21 jaar oude boete alsnog betaald. Zou jij dat ook doen?

http://www.nu.nl/binnenland/2113961/man-wil-boete-betalen-21-jaar.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ik gelezen,heeft ie het nog aan een goed doel gegeven?

Het beste antwoord

Tja, als je een slecht geweten hebt.
Persoonlijk zou ik er geen nacht slecht van geslapen hebben en met het geld zelf iets leuks hebben gedaan.

Daarnaast zou ik angst hebben dat ze alsnog rente gaan berekenen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Het gaat aan je knagen je loopt er steeds weer tegenaan, ik zou dat ook hebben gedaan. Ik vind het een late maar toch wel een sympathieke actie van deze man.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja waarom niet.!!
was kost nou 130 gulden € 60..
misschien heeft zijn vader dat boete nog in zijn geweten.
En als jij dat heeft betaald, dan kan zijn vader zelfs nog rust hebben en zijn graf..!!!

Toegevoegd na 59 seconden:
(in zijn graf)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat nu is karma inlossen... Iedereen doet dat op een gegeven moment... Maar dan ook iedereen... Alleen niet de lezer die dit nu leest, maar er komt een tijd dat de lezer dit ook gaat doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is heel eg heerlijk van deze man dat hij alsnog de boete wil betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, want die ene boete die ik ooit gehad heb (fietsen op de stoep op zaterdagmorgen een uur voor de winkels open gingen in de binnenstad omdat ik - hoogzwanger- niet zo lekker kon lopen :roll: ) heb ik gewoon meteen betaald. Vijftig gulden meen ik. En bijna vijftig erbij omdat ik hem vroeg of hij zijn personeelsfeestjes niet gewoon lekker zelf kon gaan bekostigen.

Maar over zijn algemeenheid zou ik een oude schuld als ik de kans kreeg zeker inlossen ; dat voelt gewoon beter. Anders blijft het ergens toch aan je knagen, vooral als het om iets persoonlijkers gaat dan een verkeersboete.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
onthoud je die boete na 21jaar?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik denk dat het geen boete
meer is na 21jaar ; tenzij
de overheid die gegevens
nog beheerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De boete bestond ook niet meer na 21 jaar. De man is geadviseerd om het bedrag aan een goed doel te geven. Wat hij ook heeft gedaan.
Het erom of jij het zou doen of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan een goed doel wel..
Ja! Al is het maar om de krant te halen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij heeft helemaal niet betaald want de boete was verjaard.wel heeft hij het bedrag aan een goed doel geschonken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja maar zijn intentie was toch om de boete te gaan betalen
Ik denk dat ik niet eens kan herinneren dat die boete nog betaald moet worden.

Zou ik het wel weten, dan ligt het eraan wat voor boete het is.
Maar omdat ik het heb onthouden is de kans groot dat mijn geweten me parten speelt. Dan is het een goed idee om weer quitte te spelen en netjes te betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een angsthaas en ik betaal direct zodra de boete op de deurmat zou vallen.
Maar na 21 jaar zonder aanmaning of wat dan ook. Nee dan zou ik het niet meer betalen. (sorry voor het eerlijke antwoord, laat de - duimpjes maar komen).