Als jij in Nederland iets te vertellen had, wat zou jij dan veranderen?

Bijvoorbeeld, hogere straffen uitdelen, of de GULDEN weer terug....?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Ik zou dan meer de burgers bij willen betrekken en niet dat alleen de overheid iets te vertellen heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Het onderwijs verbeteren, daarmee kan je op de langere termijn een hoop problemen verhelpen.
Dus betere roosters, gekwalificeerd personeel, betere salarissen, kleinere scholen (vooral op het voortgezet en beroepsonderwijs zijn er echt veels te grote scholen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou bier gratis maken, wat een feest word dat!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meer respect voor de ouderen onder ons.
Ik vind het soms onbegrijpelijk hoe in onze nederlandse maatschappij wordt omgegaan met de oudere medemens.
Ze tellen vaak niet meer mee of worden niet meer serieus genomen.
Velen zitten in bejaardentehuis of verzorgingshuizen waar iedereen heel hard moet werken voor weinig geld om ze te verzorgen. En die verzorging laat vaak te wensen over omdat er te weinig geld is. Schandalig vind ik het.
En iedereen vergeet dat hij straks in dezelfde situatie zal komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het onderwijssysteem veranderen, omdat het eigenlijk niet functioneert.
Daarnaast zou ik meer gaan doen om te voorkomen dat mensen in de criminaliteit belanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou niets veranderen, het is goed zo, zo als het is... Ik zou de zon net zo op laten komen in het oosten als nu... De wind precies zo... De vogels en de bloemen net zo...

Ik zou nergens iets aan veranderen, heerlijk toch... Gewoon laten zoals het is... En dan is het meteen gelukt wat ik wil ook nog... Heerlijk...

Leuk hé Alles...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed....
Rookverbod afschaffen in horeca's..!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou er voor willen zorgen dat de boeren een betere/ reeele prijs krijgen voor hun producten.
ik zou willen dat vlees een stuk duurder wordt, zodat boeren geld kunnen besteden aan het welzijn van hun dieren.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook mee eens +1
Een eenduidiger belastingstelsel laten ontwerpen, wat voor iedereen begrijpelijk is!
En de gulden terug? No way! Dan waren we net zo de klos geweest als Engeland met hun zwakke pond!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meer goed en leuk nieuws op TV en Radio.

Een moppen en grappen uurtje per dag

S'ochtends goede humor op de Radio
zodat je die tijd weer er tegen kunt

leuke one-liners op postkaarten
die je mensen kunt sturen

Een intercom op het werk
waar leuke berichten worden
omgeroepen..

Op reclame borden ook eens wat anders!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een verademing zou dat zijn +1
Ik zou meer geld aan de zorg gaan besteden.Zodat alle mensen die in de zorg werken de aandacht aan de patienten kunnen geven die ze nodig hebben. Nu is nergens geen tijd voor omdat er veel gedaan moet worden in zo weinig mogelijk tijd. Schandalig....vooral als ik dan lees dat een "lelijk, nergens goed voor" kunstwerk hier in de gemeente voor 250.000 euro een nieuw kleurtje, terwijl de mensen in het ziekenhuis een eindje verderop 2 uur lang in een rolstoel voor het raam worden gezet en er niet één keer iemand langs komt om te kijken hoe het gaat. Dus.....meteen een 2de verandering....minder geld uitgeven aan kunst en cultuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meer geld willen besteden aan zorginstellingen.