Waarom bouwen ze in Afrika de dorpen niet om de waterput heen?

Als de bewoners (vrouwen en kinderen) kilometers moeten lopen naar de waterput om water te halen, waarom gaan ze dan niet dichter bij de waterbron wonen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

- Als je te dicht bij de rivier zit stat je dorp na een regenbui onder water

- Waterplassen zijn verzamelpunten voor roofdieren & kuddies olifanten

- Niet alle ideale gebieden voor het veel liggen bij het water. Het is makkelijker om water te halen dan om het veel 5km te laten lopen voor hun ontbijt

Toegevoegd na 15 minuten:
Vanwege de verwarring:

Op de meeste plekken zit het water tientallen meters diep: Je gebruik dan geen put, maar een open bron, beek of plas, omdat het bouwen van een put niet realiseerbaar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Meestal worden er in de dorpen zelf waterputten gebouwd, maar het komt nog steeds voor dat de families mijlenver van de put vandaan wonen. Misschien woonden ze daar eerst wel, maar was er in de omgeving geen voldoende voedsel te vinden voor de mensen en/of de dieren, en dat daarom de mensen weggetrokken zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat niet iédereen dicht bij de waterput kan wonen. Voor anderen, meestal de armsten, zit er niets anders op dan elke dag ver te lopen om vers water te halen.