Hoe komt het dat (kleding) winkels uitverkoop houden, bijv voor de winter, terwijl het seizoen nog gaande is? Verliest een winkel daardoor aan omzet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee. Een behoorlijk deel van de mensen koopt kleren voor de winter al in de herst. Dus vanavond eind zomer ligt er al winterkleding in de winkels. Doordat je deze in de winter in de uitverkoop doet zorg je ervoor dat je restant nog verkocht wordt. Namelijk, als je in maart nog winterkleding over hebt krijg je dit niet meer verkocht. Oftewel, het gaat in de uitverkoop op het moment dat je het nog net wel kunt verkopen.

En natuurlijk wil je ook weer ruimte maken voor je zomer kleding die je vanaf eind winter in de winkel wilt hebben liggen. Daar maak je dan namelijk het meeste winst op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vaak zijn dit nog restjes van het jaar daarvoor, al die kleren moeten natuurlijk weg en gaan dus soms wel met heel veel korting eruit.
12 jaar geleden
Als ze aan omzet zouden verliezen dan deden ze het niet. Door uitverkoop in de winkel, naast de nieuw binnengekomen kleding te zetten, of iig zo dat je langs de nieuwe kleding moet, hopen ze dat je het nieuwe toch leuker vindt en dat dan ook maar koopt. Misschien denken de klanten wel: Ik heb dit zo goedkoop, dan kan ik dat duurdere er wel bij nemen
anneliez
12 jaar geleden
DIe winkels kopen die kleding in grote partijen voor een hele lage prijs in en de mazijnen liggengaop dat moment vol.En omdat ze in het voorjaar de zomerbeurzen weer losbarsten willen ze die magazijnen op een gegeven moment zo gauw mogelijk weer leeg hebben voor de nieuwe collecties.Ze kunnen die kleding gerust 10 of 20 % afprijzen dan verdienen ze er nog aan.Je wilt het misschien niet weten maar veel dure kleding wordt in lage lonen landen gemaakt.Zielig maar waar.