Moet je als au pair schoonmaken?

ik wil misschien au pair worden, je werkt dan 30 uur per week, ik snap dat je dan veel met de kinderen bezig bent, maar op sommige internet sites staat ook dat je echt heel veel bezig bent in het huishouden qua schoonmaken. het is logisch dat je wel wat doet, maar moet je hier echt heel veel in doen? of verschilt dat per gezin?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Echt schoonmaken niet, maar lichte huishoudelijke taken kunnen tot de taken van de au pair behoren. In de eerste plaats zal de au pair echter voor de kinderen zorgen. Het gastgezin kan bijvoorbeeld vragen:

•de kinderen te wassen, aan te kleden of te verzorgen,
•te babysitten,
•te helpen bij het opruimen van het speelgoed en de kinderkleding,
•de bedden van de kinderen op te maken,
•de tafel en de keuken op te ruimen na de maaltijd,
•de kinderen te brengen en op te halen van school (of van de kinderopvang),
•kleine dagelijkse boodschappen te doen.

De lichte huishoudelijke taken mogen niet meer dan 4 uur per dag en 20 uur per week bedragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je bent de vrouw of man in het huis die normaliter niet is voor de kinderen, je woont daar en raakt betrokken met de mensen en doet daar alles wat er gewoonweg te doen is en ze van je verlangen, vooral de kinderen bezighouden, boodschappen doen, huishouden etc.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het lis logisch dat dit verschilt per huishouden, 1 kind is minder werk als 5, daarbij hoort vaak ook het schoonmaken van een melkfles, luiers enzovoort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Per gezin verschillend. Dus van tevoren goede afspraken maken.
Ik, als au pair, deed op het laatst niet anders dan schoonmaken omdat moeder besloot dat ze toch liever zelf voor haar kindje zorgde ... was niet echt leuk.