hoe kan je emigreren naar nederland?

ik heb een vriend die in bosnie woont die wint verhuizen naar nederland voor studie en wilt misschien later hier blijven maar wat zijn de voorwaarden om te emigreren naar nederland? wat moet je er allemaal voor doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Als je vriend toegelaten wordt tot een opleiding in Nederland krijgt hij een studie visum. Na succesvol afronden van de opleiding kan hij vervolgens een visum aanvragen om een jaar naar werk in Nederland te zoeken. Als een werkgeven hem aanneemt, kan deze voor hem een werkvergunning aanvragen, en kan hij langere tijd blijven. In een later stadium kan hij dan een vergunning voor permanent verblijf aanvragen.

Of hij trouwt met een Nederlandse, doorloopt de immigratie procedure en dan is hij er ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens op de site van de IND, daar staat alles op wat je moet weten.

www.ind.nl

Toegevoegd na 1 minuut:
en de site newtoholland.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle regeltjes komen feitelijk er op neer dat jouw vriend aannemelijk moet kunnen maken in zijn eigen levensbehoefte te kunnen voorzien. Hoe armlastiger het land van oorsprong [Bosnie scoort slecht], hoe moeilijker wordt het om een [permanente] legale status te verwerven.
Het beste is om jouw vriend [of jij als proxy] contact op te laten nemen met het leger van advocaten en hulpverleners die in dit traject gespecialiseerd zijn. Een verkeerde aanvraag, een fout traject, een leugentje om bestwil, zijn veel al redenen om bij een vervolg poging afgewezen te worden.