is de informatie van de postbus 51 over raszuiverheid nog ergens terug te lezen !

De campagne is voortijdig gestopt. Ben wel heel benieuwd wat er op die website stond. Ergens nog terug te lezen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Voor zover ik er nog iets over terug kan vinden eindigen alle artikelen over deze (zogenaamde?) campagne met :
"Dit artikel is persiflerend, satirisch of parodiërend van aard."
Ik betwijfel dan ook ten zeerste of een dergelijke campagne er daadwerkelijk geweest is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel goed dat je twijfelt, er is namelijk niets van waar. Helaas worden die artikelen op een geloofwaardige manier geschreven zodat ze door andere mensen wel gelooft worden.
Het is nep.

Hier is niks van waar. Dit komt van de zogenaamde "nieuwswebsite" http://www.speld.nl/ . Deze site schrijft vaak op een serieuze wijze gigantische onzin artikelen en deze zijn soms ook in het nieuwsblad De Pers te lezen. (Ikzelf ben geen fan van De Pers en lees de Metro en de Spits als ik in de trein zit, dus kan ook geen specifieke dagen noemen waarop dit erin staan).

Het is dus onzin gepubliceerd in een zogenaamd "serieus" nieuwsblad. Sinds de eerste keer dat ik artikelen las van De Speld in De Pers heeft deze meteen mijn geloofwaardigheid verloren en heb ik nooit meer een Pers in mn handen gehad.

Op hun website staat bij de disclaimer ook dat de berichten slechts de mening of een visie van de schrijver bevatten en beledigend, schokkend en kwetsend kunnen zijn en dat ze niet aansprakelijk zijn voor enige materiële of immaterieel schade.

Andere artikelen door hun gepubliceerd:
- Kabinet halveert opbrengst Serious Request
- Hans Spekman: "Manier van uitzetting André Kuipers inhumaan"
- PVV vestigt aandacht op duistere kant Shaffy
- Mart Smeets betrapt op EGO-gebruik

Overigens kan ik het artikel op de site niet terugvinden, maar De Speld staat altijd vermeld bij de gepubliceerde artikelen zoals op de site van De Pers.

Toegevoegd na 1 uur:
Dit is de link naar het artikel op de officiele site:
http://www.speld.nl/2011/12/29/postbus-51-schrapt-raszuiverheid-begint-bij-jezelf/

De auteur is Diederik Smit uit Amsterdam, die zich op Twitter als volgt omschrijft:
-conservatief cabaretier -schrijft voor De Speld, De Pers en De Dagelijkse Standaard -maakt satirische radio voor WNL op radio1 -satirisch dagvoorzitter

Nogmaals een bevestiging dat het niet waar is.