Wat is de standaard notering van een engelse postocde?

Ik ben opzoek naar de standaard notering van een engelse postcode. Bestaat deze bv. altijd uit 5 cijfers en 3 letters?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.9K

Antwoorden (3)

nee. de standaard is flexibel. Dit zijn de opties, waar de a voor letters, en de 9 voor cijfers staat:

A9 9AA
A9A 9AA
A99 9AA
AA9 9AA
AA9A 9AA
AA99 9AA
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Postcode Verenigd Koninkrijk: 5 tot 7 alfanumerieke tekens.

De postcode wordt geschreven op de voorlaatste regel van het adres, boven de landnaam, op een afzonderlijke regel zonder leestekens; het eerste blok (2 tot 4 alfanumerieke tekens) wordt door een spatie gescheiden van het tweede blok (drie tekens, altijd in de volgorde cijfer letter letter)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De postcodes zijn alfanumeriek en tussen de vijf en acht tekens lang zijn (inclusief een enkele spatie, die scheidt het buitenste en binnenste delen van de code), zoals de code voor het House of Commons is SW1A 0AA. Deze codes werden ingevoerd door de Royal Mail tussen 1959 en 1974. Ze zijn op grote schaal goedgekeurd niet alleen voor hun oorspronkelijke doel van het automatiseren van het sorteren van post, maar voor veel andere doeleinden - zoals de postcodeloterij .

Het 'buitenste' deel van de postcode geeft de post district - bijvoorbeeld RH voor het Redhill gebied, en vervolgens het volgende nummer onderscheidt de stad na de - in grote lijnen de Delivery Office dat de diensten van de omgeving. Dus RH1 is Redhill zelf, RH10 is Crawley. Crawley omvat RH10 en RH11 - met grotere steden zijn er kan meer dan een nummer in de uiterlijke sectie.

De omgekeerde situatie komt niet vaak voor, maar kan ook optreden, met een enkele postcode dat gelegen is in meer dan een stad - bijvoorbeeld de WN8 district zich uitstrekt over Wigan en Skelmersdale. De "actieve 'deel geeft bepaalde delen van de stad / distributiekantoorgebied, met het eerste deel - het aantal - een sector, en de laatste twee letters duidt een eigenschap of groep van woningen binnen dat gebied. In het geval van een groot kantoorgebouw, bijvoorbeeld de "actieve" deel van de code kan slechts een deel van het kantoorgebouw, of ook wel een enkel bedrijf aan te duiden binnen dat blok (met name waar het bedrijf een grote hoeveelheid post ontvangt ). In sommige gevallen (bijvoorbeeld DVLA ) de "naar binnen" code kan dienen om post direct naar verschillende delen van dezelfde organisatie te leiden.