Hoe worden journalisten op de hoogte gebracht van potentiële nieuwsitems?

Wie laat journalisten (of nieuwsbrengers als kranten en nieuwsbulletins) weten waar iets dat nieuwswaardig is gebeurt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De persbureau's zoals ANP, Reuters e.d. laten de kranten e.d. dat weten. Tevens zullen burgers ook kranten bellen als er op lokaal niveau iets interessants gebeurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

via o.a. correspondenten en abonnementen op persbureaus (ANP, Reuters etc).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank! Dan een niveau hoger: hoe weten persbureaus en de correspondenten dat er iets nieuwswaardig gebeurt? Hebben zij ook weer mensen onder zich die items aan hen doorspelen en/of maken ze gebruik van social media om direct te zien wat er in hun omgeving gebeurt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedrijven en instellingen sturen persberichten naar persbureaus en die verspreiden ze weer.