Goed- of afgekeurd?

Beetje hypothetisch geval, maar;

Stel, je wilt ergens voor toestemming en moet dit aan twee (onafhankelijke) partijen vragen. Beiden partijen geven de boodschap jouw aanvraag (voor wat dan ook) goed te keuren, onder de voorwaarde dat de andere partij het ook goed vindt.
Mag het dan wel of niet? Geen van beiden heeft je toestemming gegeven (aangezien je niet kan laten zien dat je toestemming hebt van de ander), maar beide partijen zijn welwillend.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ach..ik heb mijn mening ''te snel klaar'', dus ik mag geen antwoord geven............
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klassiek geval van: vraag ik mijn moeder of mijn vader?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, ik had van naatje niets anders verwacht, bedankt dat je mn verwachting bevestigt, het wordt gewaardeerd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
welke verwachting?? het jouw woorden..of nu ineens niet?

Het beste antwoord

De toestemming van de een is gebaseerd op de toestemming van de ander.
Dus als er geen enkele toestemming is, is het afgekeurd.

Als bijde partijen welwillend zijn , kan er alsnog een toestemming kunnen komen, omdat ze in princiepe allebij al toestemming hebben gegeven op voorwaarden.

Maar hypothetisch gezien is het afgekeurd omdat de toestemming niet gebaseert kan worden op minstens een toestemming van de ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Grinnik... ben jij mijn moeder?
Je beschrijft letterlijk hoe we het vroeger aanpakten: pa, mogen wij... van mam mag het ook.
Ja, als hij dan ja zei, hoefden we niet meer te liegen tegen ma, we hadden immers al roestemming van pa.

In mijn ogen mag het. Als ze er echt op tegen waren hadden ze wel ronduit Nee! gezegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet naar mijn idee nog een stapje verder, en even contact opnemen met 1 van de 2.
1 buur moet uitdrukkelijk toestemming geven voor jouw plannen.
daarmee is automatisch de toestemming van de ander geregeld.
Rieneke1
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
waarom is dat minnetje??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ter compensatie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ter extra compensatie
Rieneke1
14 jaar geleden
bedankt! :)
Afgekeurd, want een van de twee partijen heeft (nog) geen toestemming gegeven.
Er kan pas goedgekeurd worden op het moment dat een van de twee partijen zijn goedkeuring verleent.
Lijkt me eigenlijk logisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is niet zo'n probleem lijkt mij; waar het om draait is je eigen integriteit en DAARMEE zou ik zeer voorzichtig omgaan. Met de slogan "vertrouwen komt te voet en gaat te paard". Wat je moet doen is beide partijen benaderen met het gegeven dat de andere partij instemt en dat dus toestemming is verleend, waarmee je nogmaals direct de eerste instemming onder voorwaarden checkt en bevestigd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
" onder de voorwaarde dat de andere partij het ook goed vindt."

en hoe weet de 1ne partij dat de andere het goed vind?

zoiets noemen ze ook wel van het kastje naar de muur gestuurd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kinderen hebben dit al heel snel door... En die slagen er dus ook altijd (meestal dan) in om dat voor elkaar te krijgen in een ouderpaar waar de meningen verdeeld liggen... Daar wordt de diplomaat geboren in zulke omstandigheden...

Het kan door leugentjes, het kan door onderhandelen, het kan door voorwaardelijke afspraken te maken, het kan door wederdiensten aan te bieden... Het kan door omkopen, het kan door afpersing of dwang... Kortom het werk van een diplomaat...