Is de ANWB wegenwacht nu ook per maand opzegbaar?

Te laat met opzeggen. Maar de wet is toch gewijzigd onlangs?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Heb even geen link.

Maar niet alles, bijvoorbeeld ANWB en verzekeringen blijven nog wel jaarlijks

Toegevoegd na 2 minuten:
Wel moet het mogelijk worden het hele jaar je wens op te zeggen al kenbaar te maken. Dit was bij een hoop van dit soort instanties, een soort van last minute regel.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alle verzekeringen hebben dit jaarlijks.
Ja, de nieuwe wet van Dam bepaalt dat er voor de ANWB wegenwacht ook een opzegtermijn van één maand geldt.

Er zijn uitzonderingen opgenomen in de wet, en die gelden b.v. voor kranten en tijdschriften, en ook voor verenigingen. Dat betekent dat je niet zomaar zo makkelijk van je ANWB lidmaatschap af kunt komen, maar wèl van de wegenwachtservice, omdat het hier om een aparte dienst gaat, die je ook apart betaalt.

Maar,... de ingangsdatum van de wet van Dam is 1 december 2011, en er zijn nogal wat zaken die niet helemaal duidelijk zijn, voor wat betreft allerlei overgangssituaties. Of het juridisch dus ook ècht kan, dat is nog maar de vraag.

Ik raad je aan contact op te nemen met de ANWB. Zij kennen de wet van Dam ook (en weten ook alles over de onduidelijkheden) , en de kans lijkt mij heel groot, dat als je je wegenwacht nu opzegt, (zo heel veel te laat ben je nu ook weer niet) ze je opzegging gewoon accepteren. Juist omdat de ANWB een vereniging is, zullen ze niet zo snel mensen die echt geen lid willen zijn, dwingen om lid te blijven van de wegenwacht. Een vriendelijk schriftelijk verzoek, waarbij je de reden aangeeft, zou heel goed kunnen leiden tot beeindiging van je wegenwacht-lidmaatschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
An7 (26)
De ANWB dwingt je wel tot lid blijven!!! Wij hebben twee weken te laat opgezegd en we moeten mooi een jaar lid blijven! Schandalig! Ik zeg: ANWB, weg ermee!