Wat zou jij doen als jij de enige op aarde zou zijn?

Alles wat de wereld nu kent is er dan ook, alleen alle mensen zijn weg, gewoon foetsie.

Alvast heel erg bedankt voor de antwoorden!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Ik denk dat een persoon alleen helemaal niet kan bestaan. Een mens heeft behoefte aan terugkoppeling met anderen.

Nadat ik alles gedaan zou hebben waar ik me nu voor schaam zou ik gaan proberen om desnoods een pratende robot te maken om niet van eenzaamheid te sterven. Samen met die robot zou ik gaan onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om de mensheid te redden.

Maar je kunt je ook afvragen of het nodig is om de mensheid te redden, zijn wij echt een tof ras? Of moeten we de natuur zijn gang laten gaan, deze komt vanzelf met een nieuw soort ras. Na de dinosaurussen zijn toch ook andere wereldbewoners ontstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (24)

naast een hoop nieuwsgierig rond-geneus,toch wel zoeken naar een lot-genoot..want anders zou de mensheid uitsterven..en dat zou wel heel erg zijn..

Toegevoegd na 7 minuten:
en anders zou ik mezelf snel moeten onderwijzen hoe ik zwanger raak van ingevroren sperma of embryo's om de "mens" te redden..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder medemensen zou de wereld er somber uitzien. Ook ik zou kijken naar de mogelijkheden om zwanger te worden met behulp van ingevroren sperma of desnoods een mensaap. Iedere andere bezigheid zou mij redelijk zinloos lijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dat wil je allemaal zelf doen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, met mijn vrienden de mensapen en misschien een sympathieke hond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als je dan vervolgens zwanger bent, wat ga je dan de negen maanden daarna doen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kind krijgen en verzorgen, bedoel je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maiskolven eten :-)
ik zou me ontzettende zorgen maken over de huisdieren die dan niet meer verzorgd worden, en daar al m'n tijd en energie in gaan steken.
Rieneke1
14 jaar geleden
zwanger worden met ingevroren sperma gaat m bij mij niet meer worden denk ik. dan mezelf maar zien te vermaken net zo lang tot ik dood ga. wat een saaie boel :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou me maar eenzaam voelen.
Ik zou veel gaan knuffelen met dieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha, wat een vet antwoord! +287629974
Weet zeker dat de mens het niet lang uithoud alleen, we zijn toch echte kudde dieren
Zou me aansluiten bij de apen in de dierentuin en maar hopen dat ze zo'n rare aap zullen accepteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In eerste instantie zou ik het er even lekker van nemen:

Naakt over straat dansen; een kijkje in andere huizen gaan nemen; dagenlang niet werken; supermarkten leeg eten; 100 keer achter elkaar in de Goliath gaan; alle huisdieren vrij laten; alle mishandelde en/of proefdieren redden; een wereldreis maken; een eigen paard nemen; elke dag zingen; in (een leeg) Ahoy gaat optreden; mijn familie en vrienden heeel erg missen...

Uiteindelijk zou ik proberen mij voort te planten, maar wanneer dit niet zou lukken denk ik dat ieder mens compleet gestoord zou worden uiteindelijk.
Ik denk hierbij een beetje aan een scenario zoals in de film "Cast Away"...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jagen, de hond uitlaten, hopen dat er andere overlevenden zijn, een medicijn tegen de zombies zoeken

;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou eerst "in de spits" de snelweg op gaan en daar zo hard rijden als ik kan... Geen files, misschien wel een flitser, maar niemand meer die de bekeuring mijn kant op gaat sturen.

Daarna zal ik inderdaad wel gezelschap bij dieren gaan zoeken. Wat Mowgli kan, dat moet ik ook kunnen lijkt me. Mochten ze me niet willen... Tja, dan maar even die crue optie, die ik hierboven nog niet gelezen heb, maar die voor iedereen zeer reeel zal worden als ze al maanden lang als enige op deze aardkloot rondlopen en kapot gaan/gek worden van eenzaamheid: Zelfmoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou een mooie kuil graven en er vast in gaan liggen en hopen dat ik snel dood ga. Zonder mensen om je heen is er toch niets aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Ik" ben de enige op aarde, waar heb je het nu over?

Ik ben de enige al... En dat is geen fictie maar realiteit...

En wederom heb ik het niet over XiniX, maar over "IK"...

Al-Hillaj Mansur zei het al: Ana´l Haqq...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doodongelukkig worden denk ik,alle dieren die opgesloten zitten,die jij niet kunt helpen en verhongeren,dood gaan,en wie ruimt die kadavers op,alles ligt te rotten,en de ziektes die daaruit voortkomen,met niemand kunnen praten,je stem verliezen,zo leuk ziet het er voor mij niet uit,als dat gebeurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zou ik op zoek gaan naar het Paradijs en die appelboom en kijken of er nog wat gebeurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk ga je eerst alle dingen doen die je normaal (dus met andere mensen) niet kan of zou doen. Maar al snel kom je tot het besef dat je echt helemaal alleen bent en dan kan ik mezelf voorstellen dat je, na x-aantal pogingen om lotgenoten te vinden, de eenzaamheid begint te voelen. Niemand om mee te praten, waarmee je iets kunt delen, die je kan helpen....

Natuurlijk kun je een hond nemen zoals I'am Legend, maar op een bepaald moment begin je vast en zeker de menselijke interactie te missen.

Nee, ik zou niet alleen willen zijn op aarde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoveel mogelijk leren en opschrijven over de wereld, reizend misschien. En daarbij ook meenemend hoe de mensheid gered kan worden... word waarschijnlijk iets met autopsie van mannenlijken. Als ik veel tijd over zou hebben zou ik (gepland of ongepland, negatief of positief) zeker ook uit mn bol gaan (euforisch, paranoide, depressief, grenzeloos en waardeloos)

Ken je de film Children of men? Is een leuke wanneer je hier in geïnteresseerd bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste antwoord op deze vraag lezen en dat dan uitvoeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zelfmoord plegen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou me een tijd lang afvragen waarom ze mij zijn vergeten. Ik zou heel lang blijven hopen dat iedereen zomaar ineens weer *poef* terug zou komen. Ik zou doen wat ik eigenlijk al een hele tijd wil: leven in het wild. En ik zou hopelijk heroïsch en niet al te oud sterven in een gevecht met een bruine beer en dan door gieren worden opgegeten. Dat vind ik eigenlijk best nog een mooi einde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stoppen met werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat je dan harder moet werken dan ooit tevoren
Je zou niet weten of er geen andere mensen waren overgebleven dus je zou zeker op zoek gaan, wellicht in gezelschap van een hond. Had je toch iemand om ondertussen tegen te praten.

Ik zou eindelijk ook eens al die boeken gaan lezen waar ik nu geen tijd voor heb. Stroom zou ophouden dus geen internet en CD's draaien meer ;-( . Eten genoeg in de supermarkten in blikken, dozen, potten, maar wel zelf brood bakken in een op hout of zo gestookte oven of desnoods op een hete steen, dus brandstof zoeken; ook om iets te koken. Water is er in flessen. Vervelend dat ik niet kan baden. 's Zomers is het wel te doen in 'n rivier, sloot, plas, beek. Maar nu is het al te koud. Ik kan geen auto rijden dus alles op de fiets. Me proberen te herinneren welke steden dierentuinen hebben om de beesten te gaan bevrijden voor zover ik nog tijd heb om ze te redden. Moet dus naar die steden fietsen. Bij het bevrijden heel erg oppassen want die beesten verrekken dus al van de honger als ik kom en ben ik een potentieel lekker hapje. Moet een knuppel zoeken om ze me van het lijk te houden.

Ergo, eten halen, brandstof zoeken, koken en bakken, ver fietsen. Verrek, heb ik alwéér geen tijd om die boeken te lezen! Weet je wat? Laat de wereld maar zoals hij nu is, oké?
14 jaar geleden
Verbaasd en ongerust rond lopen en de mensen die ik mis zou ik toch gaan zoeken en bellen en inspreken op de voicemail WAAR BEN JE??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aanpassen aan de nieuwe, ongezellige, samenleving en proberen te overleven als jager-verzamelaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is wel een leuke film over deze situatie "the Quiet Earth".

Maar ik zou eindelijk tijd hebben voor waar ik altijd al aan had willen werken : "het ontwikkelen van mijn spirtualiteit met de natuur ". Misschien zoals de man in de film "Grizzly Man ", lekker gek worden samen met de dieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de eerste instantie erg eenzaam zijn. Misschien zou ik de rust één dagje wel lekker vinden maar dan ben ik het denk ik wel zat!
Beetje rond kijken, gezellig doen met alle beesten die ik dan allemaal voor mezelf heb (paardrijden kan ik dan hopelijk wel, ik kan dan ook rennen dus ga ik met alle honden spelen enz..)
En dan maar hopen dat er 'n rib van mij gestolen zou worden zodat er 'n kerel gemaakt zou kunnen worden!