Deze link als favoriet instellen in zijn browser:
http://www.tntpost.nl/voorthuis/brieven-en-kaarten/tarieven/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zorg ervoor dat Google of een andere zoekmachine als startpagina staat ingesteld en laat hem daarin frankering brief typen. Het eerste zoekresultaat leidt meteen naar de tarievenwijzer op de site van postnl. Overigens staat op velletjes postzegels ook een tabel met gewichten en de bijbehorende frankering afgedrukt en kunnen ze je hier op het postkantoor ook verder mee helpen. Ik laat vaker een zending voor mijn werk op het postkantoor afwegen en plak dan ter plekke het benodigde aantal zegels erop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het meest simpele lijkt me om de pagina met posttarieven uit te printen. Overigens zijn de postzegels tegenwoordig genummerd en daarmee "onbeperkt houdbaar" geworden. Het enige waar hij op moet letten zijn het gewicht en de bestemming (3 tariefgroepen: Nederland; Europa; buiten Europa).

Ervan uitgaand dat hij meestal (misschien wel altijd) post binnen Nederland verstuurt, blijft over het gewicht dat bepaalt hoeveel zegels (nummer 1) hij moet plakken.
Heel handig daarvoor is de (gratis) brievenweger die bij TNT Post altijd gratis verkrijgbaar was (zie afbeelding + bron). Daarop kun je simpel aflezen hoeveel zegels er op een brief moeten. Als Post NL ze (nog) niet heeft, kun je er met de bouwplaat op de site makkelijk zelf eentje maken.
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Dat is ook het eerste waar ik aan dacht.
Internet is geen doel maar een middel! :-)
met google chrome laten werken en zijn vraag zo uitgebreid en nauwkeurig mogelijk laten intypen in de adresbalk. De man dus aan jou laten vragen wat hij precies wil. Vervolgens type je de vraag voor hem in op de adresbalk om het een paar keer voor te doen.of natuurlijk alleen de belangrijkste trefwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze bejaarde man gaat dan naar Startpagina en tikt: Posttarieven in en een veelvoud van gegevens over de tarieven is dan zijn deel.
Lijkt mij het meest eenvoudige.