waar kun je wel dublé ringen verkopen voor het goud?

ik heb een vergulde gouden ring alleen toen ik die wilde inleveren bij een goudhandlaar accepteerden ze die niet waar wel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

doublé uit te spreken als: [doe` blee]
=
geelkoper of ander metaal met een dun laagje goud belegd: bijvoorbeeld: een doublé ketting.

Daar zit amper goud aan.
Geen enkele goudhandelaar zal een doublé ring accepteren voor het goud.
Het is helaas voor jou veel te weinig waard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat doen ze nergens het is namelijk geen goud. maar een dun laagje goud een heel dun laagje.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zit op een hele ring misschien een tiende gram goud, waarschijnlijk nog minder.
Aan goudwaarde dus een paar euro, maar de kosten om het goud eraf te halen zijn veel te hoog, dus krijg je er niets voor.
Dat kan eventueel bij een oud-ijzerboer, maar dan moet er wel een flinke voorraad van hebben.
Zo'n ring bestaat voornamelijk uit een ordinair metaalsoort met een flinterdun laagje goud.