wat is vasten precies?

want moslims die vasten toch niet echt maar verschijven de maaltijd naar een ander tijdstip dus begrijp ik de definitie van vasten niet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zei ik toevallig pas tegen mijn broer!
Ze verschuiven de maaltijd gewoon,dus waar slaat het op!?
Ik snap daar ook niks van.
De hele dag vasten en je dan s'avonds volvreten.
Heeft toch geen nut?

Het beste antwoord

Vasten is het niet eten en drinken in de periode tussen zonsopgang en zonsondergang.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook mag er in die periode niet aan seks, roken, drugs en ander middelen die genot (kunnen) bieden gedaan worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Vasten is je voor een bepaalde periode bepaalde dingen ontzeggen. Levensmiddelen of genotsmiddelen
anneliez
12 jaar geleden
vasten is een bepaalde tijd niets eten en drinken. moslims doen dit veel voor hun geloof.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vasten is het zich geheel of gedeeltelijk onthouden van eten of drinken voor een bepaalde periode.

Vasten is een praktijk die in verschillende religies beoefend wordt. Zowel het jodendom, het christendom, de islam, het bahá'í-geloof, het hindoeïsme als het boeddhisme kennen vastenrituelen. In de natuurgeneeskunde wordt vasten gebruikt als reinigingsmiddel. Wanneer men in het Nederlands spreekt over de vasten duidt men op de vastentijd tussen Aswoensdag en Pasen waarin christenen vasten. De vastenperiode in de islam is de maand ramadan.

De beweegredenen om te vasten kunnen divers zijn. Het kan een periode zijn van bezinning op het dagelijks leven, maar ook kan het gebruikt worden om iets af te dwingen, zie hongerstaking. Ook kan het worden toegepast als teken van rouw. Ook kan men wegens een dieet (moeten) vasten of om medische indicatie.
groet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vasten heeft niet altijd met relegie te maken. Het is ook een goede manier om je lichaam te reinigen (detoxen).
Een dag of vier, niet langer alleen maar groentensappen drinken. Geen vruchtensap. Hier zit teveel suiker is. En zeker geen vast voedsel. Het beste is tomaten- of groentesap. Daarna is je spijsverteringskanaal (o.a.darmen) 'schoon'.
De echte 'die hards' drinken zelfs alleen water maar dit is nauwelijks vol te houden. Bovendien heb ik er mijn vraagtekens bij of het wel beter is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vasten is het matigen van de geneugten des levens; eten, drinken, sex, maar ook andere dingen waar je je normaal gesproken gedachteloos en tomeloos aan overgeeft zoals internetten, gamen, tv kijken. Het is goed voor lichaam en geest af en toe eens wat afstand te nemen van alles wat je prettig vindt en er eens bij na te denken wat een geluksvogel je eigenlijk bent dat je dat alles zomaar hebt. En je kunt je dan ook afvragen of je meer voor een ander kan doen zodat hij/zij het ook een beetje leuker krijgt.