Komt er een verbod op een legbatterij?

Ik heb gehoord van een verbod op legbatterij maar is dit waar ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

ik denk het niet, er zijn best veel van die bedrijven in nederland, ze zouden moord en brand schreeuwen als het zou gebeuren. scharrelkip is trouwens ook niet alles, die zitten dan niet in een klein kooitje maar ze hebben nogsteeds bar wijnig ruimte en komen nooit buiten.

alleen vrije uitloop eieren zijn echt goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, vanaf 2012 is de legbatterij verboden. Dat heeft de Europese Commissie besloten.

Al in 1999 oordeelde de Europese Unie dat legbatterijen zó wreed zijn dat ze in de hele Europese Unie verboden moeten worden. Het verbod werd vastgelegd in de 1999/74/EG-richtlijn voor de huisvestiging en het welzijn van leghennen, waarin staat aangegeven dat de pluimveehouderij per 2012 moet stoppen met het houden van legkippen in legbatterijen

Nu is nog wel de vraag of andere belangrijke EU-lidstaten het rapport negeren, proberen te veranderen of zelfs proberen het te torpederen.