Heb je de straatnaam nodig voor een brief naar de vS?

Ik wil een brief aan iemand schrijven in de Verenigde staten maar ik heb alleen plaats en postcode is dat genoeg?

Toegevoegd na 14 minuten:
o ik heb ook nog het huisnummer dus alleen niet de straat

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Ja, die heb je absoluut nodig. En beschik je wel over het huisnummer? Want ook die mag niet ontbreken.
Zo hoort het er uit te zien:
Jeremy Martinson
455 Larkspur Dr.
California Springs, CA 92926
Dus:
Naam
huisnummer + straatnaam
Naam stad + afkorting staat + ZIPcode (postcode)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik zou het risico niet nemen dat je brief dan niet aankomt.

Je kunt het adres aan de hand van de postcode misschien wel vinden in google.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de juiste stad en postcode komt ie denk ik een heel eind. Zou als ik jou was toch zorgen voor die straatnaam, je weet dan in iedergeval zeker dat het aankomt! Heb zelf een vriend in amerika en daar schrijf ik wel altijd de straatnaam op, kaarten etc komen altijd aan! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt naast de postcode in ieder geval ook het huisnummer nodig, dat is in Nederland ook zo. En verder zou ik het er ook niet op gokken. Ik weet niet of daar de postcode bijvoorbeeld voor een enkele straat geldt, of dat dezelfde postcode voor een wijk geldt bijvoorbeeld. Ik zou toch proberen de straat te achterhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je hebt een straatnaam nodig.
In Nederland is een postcode (1234 AB) een klein gebied, in één straat. Daarom is een combinatie postcode + huisnummer voldoende, er is maar één huis dat daaraan voldoet.
De postcode in de Verenigde Staten (XX 12345) hoort bij een hele wijk, dus met meerdere straten. Alleen vermelden van postcode + huisnummer kan dus op meerdere huizen in meerdere straten slaan.

Dat geldt voor veel landen (Dld, UK, F). Nederland heeft dus een postcode die veel kleinere gebieden betreft dan in andere landen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vul de postcode en woonplaats eens in bij Google Maps. Als het goed is krijg je dan een straatnaam.