waarom zijn ze in india zo arm?

een land met zoveel moois,genoeg handel en toerisme..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Voor al deze mensen is er niet genoeg werk. Bovendien kunnen veel mensen geen werk vinden omdat ze laag zijn opgeleid. De mensen die wel een baan kunnen vinden lopen kans niet eerlijk betaald te worden door hun baas. Vaak hebben deze bazen vrienden bij de regering of politie waardoor ze een straf ontlopen!

De meeste mensen werken in de landbouw. In India vinden ook veel natuurrampen plaats wat natuurlijk niet goed is voor de landbouw. De regering heeft geen geld om getroffen inwoners te helpen. Doordat veel mensen geen geld hebben, hebben ook de kinderen een kleine kans op een opleiding of goede medische zorg. Hierdoor kunnen ook zij geen goede baan vinden.

Bij elkaar verdienen wij in Nederland met zijn 'zestien miljoenen' meer dan de miljard inwoners van India bij elkaar! Dat is ruim vijftig keer zo veel per persoon! Toch is niet iedereen in India arm. Sommige mensen zijn heel erg rijk. Ze wonen in paleizen, hebben veel personeel in dienst, een of meer auto's met chauffeur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Omdat ze weinig spullen hebben...

Toegevoegd na 2 minuten:
En geloof me, dit is de enige werkelijke reden...

Want ik zeg je de meerderheid van de bevolking is veel meer materialistisch dan wij in het westen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles wat ze daar hebben moeten ze delen met 1 miljard mensen. Dat maakt de spoeling wel erg dun.
itsme
14 jaar geleden
Het verschil tussen arm en rijk is in het land erg groot. En dit loopt alleen maar verder uit de hand. Hoe rijker de rijken worden, hoe armer de armsten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt hoofdzakelijk door het kastenstelsel hoe hoger je in rang staat hoe meer en eerlijker je wordt betaald. Er zijn genoeg rijke Indiërs, maar wij zien het vaakst de armoede op tv.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt omdat wij in het westen rijk zijn.

Zo simpel is het, denk daar maar eens over na!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1:
India beoordeelt haar onderdanen al bij de geboorte: Wanneer iemand geboren wordt in een lage kaste, zal hij of zij nooit een kans krijgen om een goed leven op te bouwen. De laagste kaste is die van de 'onaanraakbaren', kun je je voorstellen?
Er IS wel geld, heel veel zelfs, maar om bovenstaande reden Is het ongeloofelijk ongelijk verdeeld.

En zo worden de rijken steeds rijker, en de armen steeds armer.

2:
Een goed sociaal vangnet ontbreekt. Wanneer men arm is, is men dus (bijna letterlijk) aan de ratten overgeleverd.
En dat vooral is de enorme cultuurshock die je aantreft wanneer je voor het eerst in een stad als Dehli bent: Door het ontbreken van een sociaal vangnet gebeurt werkelijk alles op straat: geboren worden, piesen, poepen, kotsen en weer doodgaan...

3.
Tenslotte heeft het enigszins te maken met de overtuiging van de bevolking: Wanneer je als arme in een lage kaste op aarde komt, heb je daar blijkbaar een les over te leren, dus deal er maar mee. Het gevolg van deze overtuiging is een vreemd soort gelatenheid, die voor ons westerlingen bijzonder vreemd en ongrijpbaar overkomt.