wat te doen voor ontslag gesprek?

Morgen heb ik een gesprek waarbij ik mogelijk te horen krijg dat ik ontslagen wordt. Is het verstandig me ziek te melden voor de rest van deze maand? Verder nog tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom denk je dat je ontslagen wordt?
Heb je een tijdelijk contract?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik heb een vast contract. Er is 1 mey een tijdelijk contract. Die is beter dan ik op een bepaald gebied. Ik vermoed dat ik er uit gewerkt word zodat die persoon kan blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga dan niet akkoord met je ontslag en zeg dat je voor werk beschikbaar blijft,doe dit ook aangetekend zodat je bewijs hebt. Hoe het nu met de nieuwe regel is van het ontslagrecht weet ik niet precies,maar tegen ontslag moet je altijd bezwaar maken als je een vast contract hebt. Als je lid bent van de bond dan kun je die het beste inschakelen en anders naar een bureau voor rechtshulp gaan.
Je kunt ook zodra je te horen hebt gekregen dat je ontslag krijgt,het UWV bellen want ook zij kunnen je dan vertellen wat je het beste kunt doen.

Antwoorden (4)

Als je niet ziek bent, moet je je niet ziek melden, dat is fraude
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is zeer onverstandig om je ziek te melden als je niet ziek bent. Ik neem tenminste aan dat je wel weer ander werk zult zoeken, als het zo zou zijn dat er inderdaad ontslag plaatsvindt. Het is dan veel gunstiger als je gewoon tot en met de laatste dag blijft werken. En proberen er goede moed in te houden, denk aan wat je leuk vindt aan dit werk. Doe je best om een goede herinnering achter te laten bij de collega's die mogen blijven. Dat is allemaal gunstig voor een eventuele nieuwe baan. Sterkte ermee!
Amadea
12 jaar geleden
Dat is vervelend zeg. Je hebt misschien nog vakantie dagen die je op kan nemen. Ik zou me niet ziekmelden, je bent immers niet ziek. Werk door tot het einde van je contract en ga alvast op zoek naar ander werk. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze je graag willen ontslaan kan dat ook per brief als je ziek bent, dus zo kom je er niet onderuit.

Wat je ook doet teken niets wat zegt dat je vrijwillig weggaat. Daarmee verlies je namelijk ook je recht op een uitkering mocht je dat nodig hebben.

En verder, als de keuze al is gemaakt dat je ontslagen wordt kun je daar niets meer aan veranderen. Zorg dus dat je weggaat terwijl je een goede indruk achterlaat.

Geef aan dat je het jammer vind dat ze je ontslaan, dat je het een fijn bedrijf vond om voor te werken, dat je veel geleerd hebt, enz. Een beetje slijmen werkt heel goed. En vraag dan om een GOEDE referentiebrief. Vraag vooral ook om verbeterpunten en de reden van ontslag.