Waar kan ik met mijn vriendin alleen zijn zonder pottekijkers?

Ik (19) heb verkering (zij is 18) en we willen graag tijd samen doorbrengen. Er is echter een probleem: thuis krijgen we geen privacy. Ik heb zelf een broertje die altijd thuis is en mijn vriendin een broer en een zus. Als we samen zijn op een van onze slaapkamers (die niet op slot kunnen) loopt er altijd wel iemand bij ons naar binnen. We hebben geprobeerd afspraken te maken (deur dicht = kloppen o.i.d.), maar niemand houdt zich er aan.

Toen het weer nog lekker was gingen we nog wel eens het bos in, maar die optie is nu niet echt meer prettig. Weet iemand een oplossing? Zijn er plekken waar we alleen kunnen zijn zonder dat we gestoord kunnen worden? Een hotel is geen optie; we studeren allebei en hebben daarvoor simpelweg geen geld.

Help!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel vervelend, maar hoe komt het dat niemand zich eraan houdt om op de deur te kloppen? Dat is toch één van de eerste huisregels? Ik heb mijn kinderen van jongsaf aan geleerd dat ze nooit, maar dan ook nooit een kamer van broer, zus of ouders binnengaan zonder kloppen. En dan netjes wachten tot er Ja of Nee geroepen wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jullie zijn allebei ouders dan 18, en jullie studeren. Is het dan niet een idee om op kamers te gaan?

Antwoorden (6)

Klinkt misschien heel dom, maar je zou een slot aan je deur kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je nou had gezegd: "Misschien een open deur, maar je zou..." was het helemáál perfect geweest! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt van die klepjes waar je heel handig een hangslotje aan kunt maken, of gewoon een haakje inderdaad. Ik zou het eerst wel even bespreken: OF je privacy wordt gerespecteerd en er rent niemand naar binnen, OF je doet een slotje op je deur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben het met je eens, stippel : eigenlijk horen er geen met sloten afgesloten deuren in een huis, waar iedereen met respect en liefde en zorgvuldigheid met elkaar omgaat....
Wat een lastige situatie. Een slot kopen voor de deur is een optie of anders iets voor de deur zetten. Als de broers en zusjes en rest wat binnen kan komen weten dat de deur op slot kan weten ze dat het menens is en dat jullie niet gestoord willen worden. Al zou het mij dan nog niet fijn lijken met alle mensen die door het huis lopen en jij stilletjes achter de deur. Geniet van alle momenten die wel kunnen als de rest er niet is die nemen ze dan niet af!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jr geen slot kunt plaatsen dan kan je een haakje gebruiken of een kierstandhouder aanbrengen. Maak ook een kaart met "Niet storen" en hang die aan de buitenkant van je deur als je vriendin bij je is.
12 jaar geleden
Als de jongere kinderen geen nakomertjes zijn, zijn het toch echt al 'mensen', dus dan moet je afspraken met ze kunnen maken, vind ik.
Ieder mens heeft recht op en behoefte aan privacy, zoals iedere puber hartgrondig zal beamen.

Dus, evt. met de ouders erbij, rond de tafels : bij jou en bij haar, en komen tot duidelijke afspraken omtrent kloppen op dichte deuren, of nóg beter : dichte deur betekent : niet thuis, tot je weer tevoorschijn komt.

De tijden zijn veranderd - jonge mensen blijven langer thuiswonen. Dus dat vraagt om bepaalde gedragsregels om het voor iedereen gezellig en leefbaar te houden. Dat je onder één dak woont, betekent tenslotte niet, dat je niet ook nog een klein stukje privé-leven wilt hebben!!!

Bij ons thuis was van jongs af aan de ouderlijke slaapkamer taboe, tenzij je werd uitgenodigd of meegenomen naar binnen. Als iets een keer goed duidelijk is, kan iedereen daar rekening mee houden, en wordt het vanzelfsprekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je vrienden die al op kamers zitten. Misschien kan je met hun afspreken dat je in hun kamer verblijft in het weekend als zij bv naar huis gaan.
Tegen een wederdienst bv schoonmaken ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kamer isoleren en een slot op de deur maken.
En anders op kamers gaan.