Is deze vliegtuigmaatschappij wel veilig?

Hallo, ik maak me zorgen.. Het gaat erom dat ik maandag op vakantie ga.. Maar we vliegen met Onur Air
Is deze vliegtuigmaatschappij wel goed en veilig..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (4)

Onur Air is wel veilig. Over hoe goed de kwaliteit van de service en dergelijke is, verschillen de meningen. Zie de link voor ingezonden stukjes over ervaringen van klanten.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Wat betreft de veiligheid zou ik me niet te veel zorgen maken. Er worden extreem hoge eisen gesteld aan vliegtuigen en de mensen die ze vliegen. Als je kijkt naar incidenten met deze of andere vliegmaatschappijen, zul je zien dat de kans minimaal is dat er iets ernstigs gebeurt.

We vinden vliegen natuurlijk een beetje eng omdat het zo tegen ons gevoel in gaat en we zo moeten vertrouwen op technieken die we niet begrijpen, maar eigenlijk is het feitelijk gewoon heel veilig.

Zoals ze altijd zeggen: het is gevaarlijker om in de stad een drukke straat over te steken. En dat geldt ook voor dit soort vliegmaatschappijen. Ga lekker, en geniet van je vakantie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vliegen is nog altijd stukken veiliger dan autorijden, dus als je niet bang bent in een auto, heb je geen enkele reden om bang te zijn in een vliegtuig: er is nog nooit iemand boven gebleven...
Have Fun!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een aantal jaar geleden is het onur air tijdelijk niet toegestaan op Schiphol te landen. Op basis daarvan zijn er verbeteringen doorgevoerd en is het nu wel weer toegestaan. Je kunt er echter zeker van zijn dat er nog steeds goede onafhankelijke controles zijn op vliegtuigen van Onur air. Het zou zelf veiliger kunnen zijn met hun te vliegen dan met bv transavia, die minder gecontroleerd wordt.

Oftewel, maak je geenzorgen, lekker op vakantie gaan.