Waarom zijn de beelden van bewakingscamera's van zo'n slechte kwaliteit?

Het is toch veel makkelijker om betere kwaliteit te filmen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Net na mijn reactie schiet me het volgende te binnen: opslagcapaciteit. Dagenlang filmen op HD neemt heel wat ruimte in beslag. Dat zou de enige reden kunnen zijn die ik kan bedenken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal willen ze dit soort beelden wat langer bewaren. Bewakingscamera's zijn er niet alleen voor de korte termijn, ook voor de lange termijn. Een jaar moet toch minimaal bewaard worden.
een betere kwaliteit is duurder en dat is niet nodig omdat de politie of bewaking het tog nog altijd scherper kan maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het teveel ruimte in beslag neemt maar in sommige banken hebben ze HD camera's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beelden van bewakingscamera's hoeven niet slecht te zijn, ht is maar net wat je op wilt zien met de camera en wat de opnamecapaciteit is.

Dat een bewakingscamera goed beeld kan leveren is te zien bij beleef de lente, de beelden van de slechtvalk worden gemaakt met een gewone bewakingscamera.

Gebruikt men de camera voor andere doeleinde dan zijn de objecten die gefilmd worden vaak verder weg, daar door ook slechter te herkennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vermoed dat de camera's te groot worden wanneer ze in betere kwaliteit moeten filmen. Waarschijnlijk ook te duur. Blijkbaar vindt men geld belangrijker dan veiligheid..?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms moet het van de verzekering, dan doen ze de goedkoopste versie en vaak nemen ze niet eens op. Dan zijn het alleen camera's voor toezicht maar de meeste nemen wel gewoon op.
Opnemen doen ze tegenwoordig sowieso met camera's die pas aanschieten als er leven voorbij komt of beweging i.i.g.
Bv bij de AH hebben ze uitstekende kleurbeelden waarbij je zelfs kan inzoomen tot de binnenzak bij wijze van. Dat zijn die leuke bolletjes aan het plafond. Zijn hele goede cams.

Het is gewoon wat je er aan uit wilt geven denk ik.
Kan ook zijn dat ze willen controleren of de bewaking wel zijn rondes loopt en idd de politie kan het scherper maken als het echt nodig is.