De deelnemers van de protestbeweging betogen tegen sociale en economische ongelijkheid, de hebzucht van bedrijven en de invloed van bedrijven en lobbyisten op de overheid. De betogers stellen 99 procent van de Amerikanen te vertegenwoordigen, tegenover ‘de kwalijke macht van 1 procent van de schatrijken’. Volgens de betogers moet iedereen een eerlijke toegang krijgen tot de rijkdommen van de wereld.
De betogers hebben een lijst opgesteld van de doelen die ze willen halen. Zo eisen ze het einde van de doodstraf, intimidatie door de politie, welvaartsverschillen, censuur door bedrijven, politieke corruptie, werkloosheid, winsten in de gezondheidssector, het Amerikaans imperialisme, en de oorlog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is geen staking.

Andere antwoorden (1)

de mensen zijn tegen het kapitalisme, wat betekend dat je telkens meer wilt hebben en eigenlijk daar nooit mee stopt. ook hierdoor bestaat er arm en rijk. deze mensen zijn dus voor het alles goed verdelen, eigenlijk dus ook dat mensen per definitie geen echte bezittingen hebben, alles is voor iedereen zeg maar.